کد خبر: ۹۱۳۲۲
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۵/۲۰

فاینانس‌های اروپا، کره و ژاپن متوقف شد
مدیرکل وام‌های سازمان سرمایه‌گذاری‌:

فاینانس‌های اروپا، کره و ژاپن متوقف شد

مدیرکل وام‌های سازمان سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران از توقف فاینانس‌های اروپایی،‌ کره و ژاپن خبر داد و گفت: فاینانس با چین و روسیه همچنان به قوت پابرجاست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خانی اوشانی با اشاره به اینکه رتبه ریسک اعتباری ایران تغییر نکرده به فارس گفت: آخرین رتبه 5 بوده که همچنان به قوت باقی است و برای ارتقای آن باید روابط مالی خوبی با بانک‌های دنیا داشته باشیم اما فعلا این ارتباط مناسب نیست.بانک‌ها فعلا فعالیت مالی را با ایران متوقف کرده‌اند،این موضوع منوط به مذاکره با اروپا شده اگر چه هیچ‌یک از بانک‌ها و شرکت‌ها رسما اعلام نکرده‌اند همکاری نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فاینانس با بانک‌های اروپایی، کره و ژاپن به حالت تعلیق درآمده،افزود: فاینانس با چین همچنان به قوت پابرجاست و در حال رایزنی هستیم تا فاینانس تدارک شده به سرانجام برسد. در حال حاضر نمایندگان دو کشور راهکارهای چگونگی همکاری بانکی را بررسی می‌کنند تا بتوان راهی برای ادامه نقل و  انتقالات بانکی پیدا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو حالت برای همکاری میان ایران و اروپا و کشورهای دیگر وجود دارد،ادامه داد: برخی از این بانک‌ها اعلام می‌کنند اصلا با ایران وارد تعاملات و مراودات بانکی نخواهند شد. دوم اینکه برخی شرکت‌ها و بانک‌ها به دنبال راهکار و فرایندی برای ادامه دادن همکاری هستند که البته هنوز عملیاتی نشده است.

خانی اوشانی گفت: مشکل دیگر کشورهای اروپایی‌ علاوه بر عدم مراوده بانک‌ها به شرکت‌ها نیز بازمی‌گردد زیرا آنها در آمریکا نیز فعالیت و همکاری دارند و به همین دلیل برای همکاری با ایران محدودیت خواهند داشت، با این وجود رایزنی‌ها با گروه اتحادیه اروپا در حال انجام است اما این موضوع برای افزایش سطح تعاملات زمانبر است.

وی افزود: در حال حاضر فاینانس ‌های مربوط به راه‌آهن گرمسار و اینچه برون و تاسیس نیروگاه حرارتی بندرعباس از محل فاینانس روسیه در حال انجام است که نیروگاه 4 واحدی بندرعباس با فاینانس 1.2 میلیارد یورویی تامین مالی شده و پیمانکار پروژه و بانک‌های عامل دو طرف مشخص شدند و پیش پرداخت‌ها واریز شده است.همچنین پروژه راه آهن گرمسار - اینچه برون نیز یک میلیارد یورو بوده که پیمان کار روسی و ایرانی مشخص شده و روند اجرایی شروع شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ