کد خبر: ۹۱۳۳۸
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۵/۲۱

شروط موثر بودن بسته ارزی بانک مرکزی از زبان نماینده مجلس

شروط موثر بودن بسته ارزی بانک مرکزی از زبان نماینده مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس مخالف دلار ۴۲۰۰ تومانی بود،گفت: بسته ارزی بانک مرکزی با شروطی موثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به بسته ارزی جدید بانک مرکزی به خانه ملت گفت: به نظر می رسد بسته جدید بانک مرکزی موثر باشد با این حال لازم است طرف عرضه کامل باز شود و عرضه به راحتی صورت گیرد اما از سوی دیگر باید طرف تقاضا مدیریت شود.اگر بخش تقاضا آزاد باشد حتما به مشکل می خوریم برای مدیریت بخش تقاضا باید ثبت سفارش ها کنترل شود تا اجناسی که در داخل با کیفیت تولید می شود در راستای حمایت از تولید داخل، وارد نشود.

وی با بیان اینکه سیاست ارزی می تواند موثر باشد،ادامه داد: یکی از نکاتی که باعث موثر بودن بسته ارزی می شود، تزریق ارز صادرکنندگان به خصوص صادرکنندگان دولتی، پتروشیمی ها و نفت به بازار ثانویه است، اگر چنین اتفاقی رخ دهد مشکلات ارزی چند ماه گذشته برطرف می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس مخالف دلار 4200 تومانی بود، گفت: از زمانی که ارز دولتی مطرح شد و صدای مخالفت مجلس به گوش دولتی ها نرسید، 32 میلیارد دلار ثبت سفارش انجام و 11 میلیارد دلار ارز تامین شد که از این مقدار واردات حدود 3 میلیارد دلار کالای اساسی انجام شد، باقی کالاهای وارداتی در گروه های بعدی بود که دولت می توانست مانع ورود آن ها شود.

امیرآبادی فراهانی با تاکید براینکه واردات کالاهای غیر ضروری ضربه مهلکی به بازار ارز زد،افزود: امیدواریم بسته ارزی جدید بتواند خوب عمل کند، دولتی ها برای این بسته از کارشناسان بسیاری کمک گرفتند، کاش زودتر این مشاوره ها دریافت می شد. صرافی ها می توانند پاسخگوی نیازهای ارزی خرد و مسافرتی باشند نرخ ارز در صرافی ها درصد کمی بیشتر از بازار ثانویه خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ