کد خبر: ۹۱۳۴۳
۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۵/۲۱

آمریکا بزرگترین میدان گازی جهان را تقدیم چین کرد
بلومبرگ:

آمریکا بزرگترین میدان گازی جهان را تقدیم چین کرد

بلومبرگ در گزارشی از ایران با لحنی طعنه آمیز اعلام کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران دست بالا را در بزرگترین میدان گازی جهان به چین بخشید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، پس از آنکه شرکت توتال فرانسه ناگزیر شد به دلیل تحریم های آمریکا از ایران خارج شود، انتظار می رود شرکت سی ان پی سی چین به سهامدار عمده بزرگترین مخزن گازی جهان تبدیل شود یعنی تحریم های آمریکا علیه ایران دست بالا را در بزرگترین میدان گازی جهان به چین بخشید.

شرکت دولتی سی ان پی سی چین که در سال 2016 به همراه توتال و پتروپارس ایران به کنسرسیوم پروژه توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس پیوسته بود، سهام را از 30 درصد فعلی افزایش خواهد داد. توتال ابتدا قرار بود مالک 50.1 درصد از سهام این پروژه باشد، اما به گفته محمد مصطفوی، رئیس بخش سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران، اکنون سی ان پی سی به سهامدار اصلی این پروژه تبدیل خواهد شد. البته شرایط قرارداد هنوز به صورت رسمی تغییر نکرده است.

شرکت توتال که در جولای 2017 این قرارداد را با ایران نهایی کرد، تاکنون حدود 40 میلیون یورو در پروژه مذکور هزینه کرده است،شرکت سی ان پی سی چین از سال 2004 در ایران فعال بوده و در بخش های نفت، گاز و خدمات میادین نفتی ایران فعال بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ