کد خبر: ۹۱۳۷۸
۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۵/۲۲

برنامه
مدیرعامل اعلام کرد:

برنامه "فولاد" در دوران تحریم با خودکفایی ۱۰۰درصدی /خودروسازان نگران نباشند

مدیرعامل فولادمبارکه با اعلام اینکه تحریم ها فرصتی برای خودکفایی ۱۰۰ درصدی بوده و اغلب مواد اولیه وارداتی بومی سازی شده ، گفت: خودروسازان نگران تامین ورق موردنیاز نباشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام سبحانی در دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد و ریخته گری که با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در اصفهان برگزار شد،  با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: صنعت فولاد کشور تا ۸۵ درصد به خودکفایی رسیده و با فشار تحریم ها ۱۵ درصد باقی مانده نیز بومی سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با تکیه بر این سیاست، فولادمبارکه اغلب مواد اولیه وارداتی موردنیاز را بومی سازی کرده به دنبال خودکفایی ۱۰۰ درصدی است. بنابراین بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه سازندگان قطعات، تولیدکنندگان مواد اولیه و شرکتهای دانش بنیان به صنعت فولاد هستیم.

این مقام مسئول افزود: در این میان با استفاده از ظرفیت های علمی یک شرکت دانش بنیان و اعتماد به نخبگان، وارد فرایند تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت فولاد شده در تولید آهن اسفنجی ۱۰۰ درصد خودکفا شده ایم.

سبحانی همچنین از ساخت الکترودهای گرافیکی موردنیاز صنعت فولاد در یک سال و نیم آینده خبر داد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی از دیگر سیاست های "فولاد" بوده و بر این اساس خودروسازان نگران تامین ورق موردنیاز نباشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ