کد خبر: ۹۱۳۹۵
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۵/۲۲

دردسر جدید شرکت های بیمه با افزایش مستمر قیمت خودرو
رئیس جدید بیمه مرکزی مطرح کرد:

دردسر جدید شرکت های بیمه با افزایش مستمر قیمت خودرو

رئیس جدید بیمه مرکزی با اشاره به افزایش مستمر قیمت خودروها گفت: این مساله می‌تواند به شرکت‌ های بیمه‌ای فشارهای هزینه‌ای وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه همه تلاش بیمه مرکزی این است که بتواند در مجموع فشار به بیمه ها را کمتر کند،گفت: طبیعی است که افزایش مستمر قیمت خودرو می تواند به شرکت های بیمه‌ای فشارهایی وارد کند.

وی با اشاره به ابلاغیه اخیر بیمه مرکزی افزود: با ابلاغیه‌هایی که در بخش بیمه بدنه صادر می شود، بیمه گذاران با توجه به افزایش قیمت خودروها، الحاقیه‌هایی صادر می‌کنند که این کار هم برای بیمه‌گذار و هم برای بیمه گر مثبت است چرا که در این صورت اگر خسارتی حادث شود بیمه گر می‌تواند با توجه به افزایش قیمت‌ها توان پرداخت خسارت‌ها را هم داشته باشد.

بنابراین گزارش،بر اساس ماده ۱۰ قانون بیمه در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد، بیمه‌گر به تناسب مبلغی که بیمه کرده در برابر خسارات وارد شده به اموال بیمه شده مسئول است.از آنجایی که بیمه بدنه ارتباط مستقیمی با قیمت خودرو دارد، اگر مشتریان سازمان‌های بیمه‌ای در زمان ثبت قیمت سرمایه خودرو مبلغ آن را برای مثال ۳۰ میلیون تومان ثبت کرده باشند، در زمان بروز حادثه اگر قیمت خودروی آنها ۵۰ میلیون تومان شده باشد، بیمه موظف به پرداخت خسارت بر اساس قیمت ثبت شده خودرو خواهد بود به همین دلیل مشتریان اگر مایل به دریافت خسارت به قیمت روز خودرو هستند، باید به سازمان بیمه گر مراجعه کرده و قیمت روز سرمایه را ثبت کنند. طبیعی است که این افزایش سرمایه نیازمند پرداخت مبلغ مابه التفاوت خواهد بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ