کد خبر: ۹۱۴۰۹
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۵/۲۲

صکوک ۱.۲ هزار میلیاردی شستا با پشتوانه سهام چهار شرکت و سود ۱۹ درصدی
مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی اعلام کرد:

صکوک ۱.۲ هزار میلیاردی شستا با پشتوانه سهام چهار شرکت و سود ۱۹ درصدی

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی از صدور مجوز سازمان بورس برای انتشار بخش سوم صکوک اجاره شستا به ارزش ۱.۲ هزار میلیارد تومان با سود ۱۹ درصدی و پشتوانه سهام ۴ شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامرضا ابوترابی اعلام کرد: سهام مبنای انتشار صکوک اجاره 1.2 هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شامل بیش از 8 میلیارد و 670 میلیون و 520 هزار سهم تاپیکو با قیمت هر سهم 1384 ریال که به مدت سه سال به صورت اجاره به شرط تملیک به شرکت واسط مالی اردیبهشت(با مسئولیت محدود) واگذار می شود.

این صکوک جهت تسویه مطالبات سازمان تامین اجتماعی در نمادهای "شستا001"، "شستا002"، "شستا003" و "شستا004" از طریق بازار ابزارهای نوین مالی شرکت فرابورس از فردا  تا شنبه 27مرداد 97 عرضه عمومی می شود.این اوراق سه ساله و با نرخ اجاره بهای 19 درصد است که این اجاره بها هر 6 ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز خواهد شد.

از کل مبلغ 1.88 هزار میلیارد تومان تعهدات اوراق، مبلغ 800 میلیارد تومان توسط بانک رفاه کارگران تضمین شده و مابقی آن از طریق توثیق سهام شرکت تاپیکو به تعداد 10,599,740,000 سهم و میانگین قیمت 1534 ریال تضمین می شود و عامل فروش این اوراق هم شرکت کارگزاری امین آوید(سهامی خاص) است.

پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را کنسرسیومی از شرکت های تامین سرمایه امین به مبلغ 300 میلیارد تومان، تامین سرمایه تمدن به مبلغ 400 میلیارد تومان،تامین سرمایه سپهر به مبلغ 300 میلیارد تومان و تامین سرمایه نوین به مبلغ 200 میلیارد تومان بر عهده دارند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در اسفند ماه سال گذشته نیز طی دو مرحله و از طریق انتشار صکوک اجاره مبتنی بر سهام در بازار سرمایه مجموعاً به مبلغ 3 هزار میلیار تومان تامین مالی شد و این اوراق در نمادهای "تامین 97" و "شستا 991 تا 994" در شرکت فرابورس در حال معامله هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ