کد خبر: ۹۱۴۱۰
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۵/۲۲

دارو بیشتر از ۱۰ درصد گران نمی شود
معاون سازمان برنامه و بودجه:

دارو بیشتر از ۱۰ درصد گران نمی شود

معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: به جز گرانی ۱۰ درصدی سالیانه، گرانی دیگری در حوزه دارو نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید نمکی به ایرنا افزود: در سال جاری به جز گرانی 10 درصدی سالیانه که ناشی از تورم و بر اساس مصوبه جدید قیمت گذاری دارو در وزارت بهداشت است، گرانی دیگری در حوزه دارو نخواهیم داشت.با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، مردم نباید نگران تاثیر تحریم‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشند.

وی افزود: در زمینه تجهیزات پزشکی نیز یارانه کافی درنظرگرفته شده و با بانک مرکزی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است، نگران افزایش قیمت دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت نیستیم و آثار تحریم ها و گرانی ها در حوزه سلامت به مردم تحمیل نمی شود.از طریق بیمه‌ها و ردیف‌های خاصی که مربوط به یارانه دارو است، در حال مدیریت و نظارت شرایط هستیم تا فشاری به مردم وارد نشود.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت نیز پیش از این گفته بود: قیمت دارو و تجهیزات پزشکی هیچ ارتباطی با قیمت ارز آزاد ندارد و همان طور که اعلام شده، رشد قیمت مجموع سبد دارویی کشور، زیر نرخ تورم و فقط معادل 9 درصد برای کل سال 97 است. با توجه به سیاست دولت و مجلس مبنی بر تخصیص ارز کافی با نرخ دولتی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: 98 درصد داروی مصرفی در داخل تولید می شود و با تدابیر و اقدامات انجام شده و فعالیت شبانه روزی هم اکنون کمبود دارو مطابق روال چهار سال گذشته و مشابه کشورهای غربی در حد یک تا 1.5 درصد کل داروی مصرفی است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ارز 4200 تومانی به شرکت های دارویی داده می شود، گفت: قیمت دارو هم بر اساس این ارز تعیین و یارانه دارو به بیمه ها منتقل می شود تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ