کد خبر: ۹۱۴۱۶
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۵/۲۲

ظریف آمریکا را به رفتار محترمانه دعوت کرد/عدم سیاست با تحریم و تهدید

ظریف آمریکا را به رفتار محترمانه دعوت کرد/عدم سیاست با تحریم و تهدید

وزیر امور خارجه ایران ضمن دعوت آمریکا به رفتار محترمانه با دیگر کشورها تأکید کرد: ایران زیر فشار تحریم و تهدید، تغییر سیاست نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد جواد ظریف هر گونه مذاکره با آمریکا را در سایه تهدید رد کرد و  شبکه الجزیره گفت: در سایه تهدید هیچ مذاکره‌ای با واشنگتن نمی‌کنیم و پیشنهاد ترامپ برای گفت‌وگو صرفا تبلیغاتی است.

وی از آمریکا خواست تا با دیگر کشورها محترمانه رفتار کند و افزود: هر گونه گفت‌وگو با آمریکا وقتی آغاز می‌شود که این کشور به دیگران احترام بگذارد و تحریم‌ها را متوقف کند.

این مقام مسئول با اشاره به درخواست پیشین آمریکایی‌ها مبنی بر تغییر سیاست‌های منطقه‌ای ایران ادامه داد:‌ ایران سیاست‌ها را در منطقه زیر سایه تحریم یا تهدید آمریکا تغییر نخواهد داد.

ظریف گفت: ایده تشکیل ناتو عربی علیه ایران را توهم مکرر و سیاستی بی‌فایده است و ایران درباره برنامه دفاعی موشکی مذاکره نخواهد کرد زیرا تهدیدی برای کسی نیست.

به گفته وی، آمریکا جنگ اقتصادی وحشیانه‌ای علیه ترکیه راه انداخته است و ایران کاملا در کنار آنکارا ایستاده است.همچنین عربستان سیاست جنایتکارانه را در یمن در پیش گرفته و کشورهای غربی با سلاح و سکوت در آن شریکند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ