کد خبر: ۹۱۴۱۸
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۵/۲۲

رانت ۳۰۰ میلیارد تومانی در تکلیف وزارت صعنت به شرکت های فولادی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

رانت ۳۰۰ میلیارد تومانی در تکلیف وزارت صعنت به شرکت های فولادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بخشنامه وزارت صنعت در خصوص الزام شرکت های فولادی به عرضه محصول با دلار۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا و ایجاد رانت ۳۰۰ میلیارد تومانی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسن نژاد  به خانه ملت گفت:بر اساس بخشنامه وزیر صنعت کلیه شرکت‌های فولادی باید محصولات را در بورس کالا با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان عرضه کند که این موضوع غیر منطقی به نظر می‌رسد.

وی افزود: بر اساس بخشنامه وزیر صنعت به طور مثال شرکت‌های فولادی باید ورق های فولادی را در بورس کالا با نرخ ورق ۲۴۰۰ تومان به فروش برسانند این در حالی است که این نرخ در بازار آزاد و با توجه به نرخ جهانی فولاد بالای ۵۰۰۰ تومان بوده و در نهایت فولاد با قیمت هر کیلو ۶۰۰۰ تومان به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

این نماینده مجلس ادامه داد:در هفته گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از محل رانت ایجاد شده در بحث فروش محصولات فولادی سود عاید صد نفر شده که غیرقابل قبول است.سهام شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان متعلق به سهامداران سهان عدالت و دولت است بنابراین باید با دستورات اشتباه وزارت صنعت،حقوق مردم را تضییع می شود.

حسن نژاد گفت: به دلیل اتخاذ سیاست های اشتباه در حال حاضر قیمت آهن قراضه در بازار از ورق و شمش تولیدی بالاتر است که این موضوع با منطق سازگار نیست و تنها با رانت جویی یک عده خاص سازگار است.در هفته آینده در مجلس از وزیر صمت در خصوص مسائل مربوط به حوزه فروش محصولات فولادی سوال می کنم چرا که ادامه این وضعیت، به ورشکستگی شرکت‌های فولادی که سهام آن متعلق به سهام عدالت و مردم است منجر می شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ