کد خبر: ۹۲۴۲۷
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۵/۲۳

دلیل کاهش ارزش پول ملی و نقش بانک مرکزی
نماینده مجلس مطرح کرد:

دلیل کاهش ارزش پول ملی و نقش بانک مرکزی

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دلیل کاهش ارزش پول ملی گفت: تقویت پول ملی باید در دستور کار مدیریت جدید بانک مرکزی قرار گیرد تا اعتماد مردم برای سرمایه گذاری تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن حسینی شاهرودی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی به خانه ملت گفت:بعد از اینکه ترامپ در آمریکا رئیس جمهور شد بسیاری از کارشناسان اقتصادی،احتمال خروج آمریکا از برجام را پیش بینی کردند و هشدار دادند باید تدابیری اتخاد شود تا فضای روانی اقتصاد ایران تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی در چند ماه گذشته تنها ناشی از مولفه های اقتصادی نیست و بخشی از موضوع ناشی از ایجاد فضای روانی بوده چرا که در حوزه های مختلف اقتصاد مانند صادرات اتفاق خاصی در ماه های گذشته نیافتاده است. گروه اقتصادی در ماه های گذشته اعلام کرد در نرخ ارز و سکه حباب وجود دارد اما مدیریت اقتصادی جدی برای از بین رفتن حباب قیمتی وجود نداشته است.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: گروه اقتصادی دولت به جای سیاست دستوری باید با درایت و ابزار اقتصادی بازار ارز را ساماندهی کند.باید متقاضیان و عرضه کنندگان ارز بتوانند بصورت شفاف در بازار ثانویه ارز معاملات را انجام دهند.در هر صورت تقویت پول ملی باید در دستور کار مدیریت جدید بانک مرکزی قرار بگیرد و اعتماد اقتصادی مردم برای سرمایه گذاری تقویت شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ