کد خبر: ۹۲۴۵۹
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۵/۲۳

آمار پلیس تهران از دستگیری سارقان و طرح جدید کاهش سرقت خودرو

آمار پلیس تهران از دستگیری سارقان و طرح جدید کاهش سرقت خودرو

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴۷ سارق حرفه‌ای در سومین طرح دستگیری سارقان پایتخت،آغاز طرح امنیت شبانه و برنامه نصب جی پی اس بر روی خودروهای تولید داخل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،حسین رحیمی در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح دستگیری سارقان حرفه‌ای پایتخت گفت: در این مرحله همکاران با پشتوانه اقدامات اطلاعاتی قبلی موفق شدند 147 نفر از سارقان پایتخت را که در قالب 39 باند اقدامات مجرمانه را پیگیری می‌کردند، دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه 578 درصد دستگیر شدگان دارای سوابق مجرمانه قبلی بودند، افزود: از میان 39 باند متلاشی شده در این طرح 17 باند سرقت به عنف و کیف قاپی، 5 باند سرقت منازل و 15 باند اقدام به سرقت خودرو می‌کردند.یکی از باندهای متلاشی شده در این طرح باند بزرگی بود که 53 خودرو را سرقت کرده و با شیوه سند نمره اقدام به جعل مشخصات خودروهای سرقتی می‌کردند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه طرح‌های برخورد با سارقان حرفه ای پایتخت و مالخران با جدیت ادامه خواهد یافت، گفت: از خودروسازان انتظار داریم توجه ویژه‌تری به بحث ایمنی محصولات در برابر سرقت داشته باشند و به این منظور طرح نصب جی پی اس بر روی خودروهای تولید داخل را در دست پیگیری داریم.

رحیمی درباره افزایش یا کاهش وقوع سرقت در ماه های اخیر در تهران گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد سرقت‌های خرد افزایش داشته ولی خوشبختانه در سرقت‌های عمده شاهد کاهش چشمگیر بودیم.میزان کشفیات پلیس در حوزه سرقت 9 درصد افزایش داشته است.میانگین سنی سارقان دستگیر شده در این طرح حدود 30 سال است.

وی درخصوص اینکه آیا پراید همچنان در صدر خودروهای سرقتی قرار دارد، گفت: متأسفانه این موضوع صحت دارد ولی به دنبال استفاده از جی پی اس در خودروهای تولیدی هستیم و امیدواریم با نصب آن میزان سرقت خودروها کاهش یابد.از اوایل هفته جاری طرح امنیت شبانه در پایتخت کلید خورد و همکاران در پلیس پیشگیری، پلیس راهور و گشت‌های امداد این مرحله از طرح را به اجرا درآوردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ