کد خبر: ۹۲۴۷۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۵/۲۴

تصمیم  جدید وزارت صنعت برای واردکنندگان ؛ دریافت مابه تفاوت ارزی

تصمیم جدید وزارت صنعت برای واردکنندگان ؛ دریافت مابه تفاوت ارزی

با تصمیم وزارت صنعت، آن دسته از واردکنندگان که از ۱۶ مرداد، ارز کالاها تامین اما اقدامی برای ترخیص نکرده اند باید مابه تفاوت ارزی را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت به عنوان سیاستگذار و متولی اصلی مقررات و بخشنامه های مرتبط با تجارت خارجی ، در بخشنامه ایی به گمرگ و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد باید از 16 مرداد، ارز کالاهایی که به صورت بانکی یا در سامانه نیما تامین اما ترخیص آنها انجام نشده ، اقدام به دریافت مابه التفاوت ارزی کند.

بر این اساس، همه کالاها بجز کالاهای فهرست گروه یک شامل کالاهای اساسی، ضروری، دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی علاوه بر دریافت مابه التفاوت نرخ ارز زمان پرداخت و‌ نرخ ارز در بازار در زمان ترخیص و با رعایت سایر ضوابط نسبت به صدور مجوز ترخیص به گمرک اقدام کند.

گمرک مجری مقررات و ضوابط تجارت خارجی بوده و ملزم به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا پس از اخذ مجوزهایی است که طبق مصوبات دولت بر عهده گمرک گذاشته شده است.

طبق سیاست جدید ارزی، واردکنندگانی که با ارز دولتی اقدام به واردات کرده اند، برای ترخیص کالاها از گمرک، باید با مراجعه به سازمان حمایت، مابه التفاوت نرخ ارز را پرداخت کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ