کد خبر: ۹۲۴۷۶
۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۵/۲۴

شرط کاهش فشارهای آمریکا به ترکیه

شرط کاهش فشارهای آمریکا به ترکیه

یک مقام آمریکایی به ترکیه هشدار داد اگر کشیش متهم به حمایت از کودتا علیه اردوغان آزاد نشود، فشارهای اقتصادی افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، یک مقام کاخ سفید دیروز اعلام کرد: اگر ترکیه اندرو برانسون کشیش آمریکایی را آزاد نکند فشارهای اقتصادی بیشتری در انتظار آنکارا خواهد بود. اقدامات بیشتر آمریکا احتمالا در قالب تحریم‌های اقتصادی خواهد بود. در صورتیکه شاهد نتایج مطلوب نباشیم فشار بر ترکیه ادامه خواهد داشت.

این هشدار در حالی مطرح می شود که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با سردار قلیچ سفیر ترکیه در واشنگتن درباره آزادی کشیش آمریکایی به صورت خصوصی دیدار کرد. گفته می شود بولتون نیز به سفیر ترکیه هشدار داده بود ایالات متحده کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: هیچ پیشرفتی در قضیه کشیش برانسون صورت نگرفته است. دولت ترامپ بشدت در این موضوع مصر است. ترامپ 100 درصد متعهد به بازگرداندن برانسون به آمریکا است و اگر در روزهای آتی شاهد اقدامات ترکیه نباشیم ممکن است تدابیر بیشتری اتخاذ کنیم.

کشیش برانسون متهم است که دو سال قبل در کودتای نافرجام علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دست داشته است.آمریکا به دلیل بازداشت و عدم استرداد این کشیش دو وزیر ترکیه ای را تحریم کرده و فشارهای اقتصادی علیه آنکارا را افزایش داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ