کد خبر: ۹۲۵۷۸
۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۵/۲۸

پاسخ معاون سازمان بنادر به ماهیگیری انبوه چینی ها در آب های ایران

پاسخ معاون سازمان بنادر به ماهیگیری انبوه چینی ها در آب های ایران

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تایید اظهارات معاون بندری این سازمان، گفت: شناورهای صیادی چینی تحت اجاره و مالکیت ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمد هادی حق شناس گفت: شناورهای صیادی که در آب های ایران صید می کنند یا در مالکیت ایرانیان هستند یا تحت اجاره ایرانیان قرار دارند و هیچ شناور خارجی با پرچم غیر ایران، اجازه صید در این آب ها را ندارد. شناورهای چینی تحت اجاره شرکت های ایرانی هستند که برای صید یک گونه ماهی به نام  فانوس ماهیان فعالیت می کنند. این نوع ماهی خوراک انسان نیست و برای پودر در صنعت دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این‌که صید فانوس ماهیان با رعایت دو شرط از سوی شناورهای چینی تحت اجاره ایران امکانپذیر شده است، افزود: شرط اول آن است که باید خارج از 12 مایل از آبهای تحت حاکمیت ایران باشد و دومین نیز این‌که باید در عمق حداقل 200 متر صید ماهی  یاد شده انجام گیرد که هر دو این شرط لحاظ شده است.

حق شناس ادامه داد: فعالیت شناورهای چینی، هیچ مزاحمتی برای صیادان ایرانی ندارد و در مسیر صید، صیادان ایرانی هم قرار ندارند. ممکن است در این باره تخلفی صورت گرفته باشد که  سازمان شیلات موظف به پاسخگویی است. شیلات مجوز را به شناورها برای صید فانوس ماهیان داده و نظارت و بازرسی مستمر بر عهده این سازمان است.

دیروز محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره حضور کشتی‌های ماهیگیری چینی در دریای عمان گفت: : چینی‌ها قراردادی در قالب اجاره بلند مدت با شیلات ایران دارند، گویا فناوری که این شناورهای چینی دارند در ایران وجود نداردکه بتوانیم ماهی را در عمق 200 متری صید کنیم.

وی افزود: چینی ها برای ماهیگیری در عمق 200 متری مجوز  و قرارداد رسمی دارند، درباره این‌که خدمه چینی است یا نه باید گفت الان خدمه سایر شناورهایی که در بنادر تردد می‌کنند از همه کشورها هستند. شناورهای ایرانی نیز الزاما 100 درصد خدمه ایرانی ندارند و از سایر کشورها نیز در این شناورها کار می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ