کد خبر: ۹۲۵۸۵
۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۵/۲۸

ترامپ بسته حمایتی سوریه را لغو کرد/ عربستان و کشورهای ثروتمند جانشین شدند

ترامپ بسته حمایتی سوریه را لغو کرد/ عربستان و کشورهای ثروتمند جانشین شدند

ترامپ از لغو کامل بسته حمایتی ۲۳۰ میلیون دلاری برای بازسازی سوریه خبر داد و گفت: عربستان و دیگر کشورهای ثروتمند خاورمیانه به جای آمریکا این پرداخت‌ها را انجام خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،دونالد ترامپ در پیامی توئیتری با تمسخرآمیز خواندن بسته حمایتی از سوریه اعلام کرد: آمریکا به بسته حمایتی مضحک سالانه 230 میلیون دلار به سوریه برای بازسازی، پایان داد،کشورهای دیگر باید به آنها کمک کنند.

وی با سلب مسئولیت از آمریکا در قبال بازسازی و کمک به سوریه بعد از جنگ با تروریست‌ها، ادامه داد: عربستان سعودی و دیگر کشورهای ثروتمند خاورمیانه به جای آمریکا این پرداخت‌ها را انجام خواهند داد.می‌خواهم آمریکا، ارتش و کشورهایی که به ما کمک می‌کنند را توسعه دهم.

پیشتر آسوشیتد پرس به نقل از برخی مقامات دولتی آمریکا گفته بود کاخ سفید بعد از تغییر سیاست‌های واشنگتن درباره غرب آسیا و حضور در سوریه، اکنون در حال حذف کامل بسته کمک به سوریه است.ترامپ به بهانه مطلع نبودن از این بسته و تدوین شدن آن در زمان حضور رکس تیلرسون در سمت وزارت خارجه آمریکا، اواسط فروردین سال جاری، این بسته را به حالت تعلیق درآورده بود.

به گزارش وال استریت ژورنال، ترامپ این دستور را پس از آن صادر کرده بود که از تعهد اخیر آمریکا برای اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار کمک اضافی جهت بازگرداندن سریع ثبات به سوریه آگاه شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ