کد خبر: ۹۲۶۴۲
۹:۳ - ۱۳۹۷/۵/۲۹

پالایشگاه ها دست به دامن مجلس شدند/ شکایت از عرضه با ارز دولتی در بورس

پالایشگاه ها دست به دامن مجلس شدند/ شکایت از عرضه با ارز دولتی در بورس

مدیربازرگانی پالایشگاه تبریز از تنظیم شکایتی توسط پالایشگاه ها در خصوص قیمت گذاری و عرضه فرآورده های نفتی و پتروشیمی با دلار ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا و ارسال آن به مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پتروتحلیل،احمدی اظهار داشت: شکایتی در خصوص قیمت گذاری و عرضه فرآورده های نفتی و پتروشیمی با دلار 4200 تومان و عرضه این محصولات در بورس کالا توسط پالایشگاه ها تنظیم شده و احتمالا در هفته جاری تقدیم مجلس خواهد شد.اگر عرضه محصولات با این قیمت ادامه دار شود، مشکلات بسیار بدی در انتظار پالایشگاه ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عرضه و معاملات محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا رانت و فساد به وجود آورده،افزود: قیمت های پایه باید با نرخ ارز بازار ثانویه تعیین شوند.محصولی که در بورس کالا به فروش می رسانیم بر اساس قیمتی است که وزارت نفت در اوایل هر ماه اعلام می کند و در این شرایط عملا می دانیم که در این نوع فروش به شدت متضرر می شویم ولی روشی برای پیشگیری از آن نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر نقدینگی از فروش فرآورده های ویژه تامین می شود و اگر همچنان این محصولات با نرخ ۴۲۰۰ تومان در بورس کالا عرضه شود به سرمایه سوزی ادامه داده ایم.سهامداران نیز معترض به فروش محصولات با دلار 4200 تومانی هستند، فروش محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی با این قیمت، سرمایه های سهامداران را بر باد می دهد.

احمدی گفت: راه حل موجود در این شرایط تعیین قیمت های پایه محصولات براساس ارز بازار ثانویه است، در غیر این صورت سرمایه سهامداران توسط شرکت های خارجی  و یا دلالان و رانت خواران بلعیده می شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ