کد خبر: ۹۳۷۱۵
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۵/۳۱

به نفع ایران است که برنامه هسته‌ای را احیا نکند / علت
وزیر خارجه انگلیس:

به نفع ایران است که برنامه هسته‌ای را احیا نکند / علت

وزیر خارجه انگلیس گفت : به نفع ایران است که برنامه هسته‌ای را احیا نکند چراکه کشورهای اروپایی همچنان به این توافق پایبند هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جرمی هانت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اتحادیه اروپا می‌تواند تبعات خروج آمریکا از برجام را کاهش دهد یا نه، از پاسخ مستقیم طفره رفت و به رادیو بی. بی. سی گفت: گفتن آن دشوار است. این یک نمونه از مواردی است که با ترامپ دچار اختلاف هستیم و کاملا به صراحت هم اعلام کردیم در این موضوع با وی موافق نیستیم.

وی افزود: اما اینکه تصور می‌شد ترامپ آمریکا را از عرصه بین‌المللی عقب می‌کشد، اینطور نیست. وی ریسک سیاسی بزرگی کرد و با رهبر کره شمالی پوتین دیدار کرد و قدرت دلار را درک می‌کند.

این مقام مسئول در پاسخ به اصرار مجری درباره برجام و اینکه آیا با وجود خروج شرکت‌های بزرگ از ایران عملا امکان حفظ این توافق هست یا نه، ادامه داد: برای پاسخ دادن به این سوال هنوز خیلی زود است. اما آنچه الان می‌گویم، این بوده که به نفع ایران است که برنامه هسته‌ای را احیا نکند،چراکه کشور های اروپایی همچنان به این توافق پایبند هستند.

هانت ادامه داد: در عین حال آن‌ها فشار تحریم‌های ایالات متحده را احساس می‌کنند، که دلیل آن فعالیت‌هایی است که آن‌ها در دیگر نقاط خاورمیانه انجام می‌دهند که فوق‌العاده ثبات‌زدا هستند. بنابراین تا حد مشخصی، وضعیتی که اکنون در آن هستیم، فشار حداکثری به ایران وارد می‌کند.

وی سرنوشت برجام را به موضوعات داخلی ایران مرتبط دانست و افزود: نگرانی این است در صورت حذف کامل توافق، ممکن است شاهد انتخاب فرد تندرو تر در ایران باشیم که می‌تواند وضعیت را خطرناک‌تر کند. در گفت‌وگو با دوستان آمریکایی کاملا صریح بوده‌ایم و نظر را درباره سودمندی این توافق مشخص، مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ