کد خبر: ۹۴۷۳۲
۰:۱ - ۱۳۹۷/۶/۳

پیش بینی بهبود سهام ۷ گروه و حساسیت تکنیکی شاخص
یک کارگزاری پیش بینی کرد:

پیش بینی بهبود سهام ۷ گروه و حساسیت تکنیکی شاخص

یک کارگزاری با اعلام حساس بودن وضعیت تکنیکی شاخص در هفته جاری، احتمال بهبود طرف تقاضا برای سهام ۷ گروه را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی اولین روز کاری شهریور 97 را با شاخص 136 هزار و 910 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان

بازار هفته گذشته را با نوسان متاثر از خبرهای ارزی پشت سر گذاشت و هفته جدید را در حالی آغاز می کند که علیرغم رایزنی ها، همچنان شاهد عرضه محصولات در بورس کالا با سیاست ارزی قبل هستیم که تبعات مخرب آن بر کمتر کسی پوشیده است.

در صورت ادامه این رویه، صنایع متاثر می توانند این هفته را با اندکی عقب نشینی سپری کنند و البته با روشن تر شدن فضا احتمال رشد مجدد این گروه ها نیز خواهد بود. از طرفی وضعیت تکنیکی شاخص تا حدودی حساس بوده و در صورت افزایش عرضه ها در روزهای آغازین هفته، احتمال ورود مجدد بازار خصوصا گروه های شاخص ساز به فاز اصلاح قیمتی - زمانی بیشتر خواهد شد.

در گروه هایی مانند خودرو، انبوه سازی، سیمانی، کاشی و سرامیک، بانک و غذایی که عموما با اصلاح گروه های ارز محور مورد توجه قرار می گیرند، احتمال بهبود طرف تقاضا در هفته جاری همچنان بالا خواهد بود و خصوصا گروه خودرو در صورت مقاومت خریداران در مقابل عرضه ها در روزهای آغازی هفته می تواند رالی صعودی مناسبی را آغاز کند.

در پایان هفته گذشته و با جدی تر شدن اخبار و البته شایعات پیرامون مشکلات حمل و نقل کالاها و مواد صادراتی، اقبال به گروه فراورده های نفتی بیشتر شد. همانطور که قبل تر نیز گفته شد وضعیت این گروه که نوسان کمتری در مقابل تصمیمات ارزی و البته تحریم ها دارد، در صورت عدم شکل گیری افت جدی در بازار، می تواند همچنان مورد توجه باشد.

از طرفی اصلاح شاخص دلار ، بهبود قیمت های جهانی را به دنبال داشته و تا حدودی نگرانی ها در رابطه با افت قیمت ها در بازارهای کالایی را کمرنگ کرده است. هرچند در مقطع فعلی بازار در تصمیم گیری وزن بیشتری را به تحولات ارزی داده اما حمایت بازارهای جهانی می تواند عمق اصلاح  را کاهش داده و قطعا طرف تقاضا را در کلیت بازار تقویت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ