کد خبر: ۹۴۷۷۸
۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۶/۴

با استیضاح وزیر اقتصاد مشکلات حل نمی شود
نماینده مجلس:

با استیضاح وزیر اقتصاد مشکلات حل نمی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شرایط اقتصادی به نحوی است که با تغییر وزیر اقتصاد مسائل برطرف نمی شود،به جای تغییر وزیر باید ریشه اصلی اتفاقات را بیابیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احسن علوی با بیان اینکه بعد از مطالعه امضای خود از استیضاح وزیر اقتصاد را پس گرفته به خانه ملت گفت: با تغییر وزیر اقتصاد همه مشکلات بر طرف نمی شود بلکه باید به سمت ایجاد ثبات و امنیت روانی پیش رفت.در شرایطی که تحریم ها فشار می آورد و مزاج اقتصاد به دلیل ناپایداری بهم ریخته و به نوعی نا امنی روانی در جامعه ایجاد شده، ثبات اقتصادی فراهم نمی شود.

وی افزود: در کشورهای قدرتمند از جمله نروژ که ثبات اقتصادی دارد و قابل تحریم نیست،امنیت حاکم است و هر سال 4.6 درصد به دستمزد اضافه  می شود و  درآمد سرانه 62 هزار و 501  است و همین میزان درآمد امینت روانی می آورد.کشورهایی که درآمد سرانه قابل توجهی ندارند به دلیل جاری بودن امنیت روانی ثبات اقتصادی دارند اما در ایران چون امنیت وجود ندارد و دارایی مردم یک شبه 45 درصد کاهش می یابد جامعه از امنیت بی بهره است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه با تغییر یک وزیر اوضاع بهبود پیدا نمی کند،ادامه داد: اگر به جای کرباسیان فرد دیگری وزیر شود اتفاقی برای اقتصاد نمی افتد، به جای اینکه وزیر را جابجا کنیم باید ریشه اصلی این اتفاقات را بیابیم.با افزایش هزینه های سفر، امنیت مسافر بهم ریخته از سوی دیگر مرزها را با قوانین مختلف برای انجام مبادلات بسته ایم، این مسائل بر امنیت روانی و اقتصادی اثر گذاشته که با تغییر وزیر بر طرف نمی شود.

علوی تاکید کرد: یکی از مشکلات اقتصاد رها شدگی بانک مرکزی است، هر دولتی می تواند این بانک را مانند موم شکل دهد،عدم استقلال بانک مرکزی باعث شده تمرکزی بر وضعیت پولی نباشد، بنابراین باید کاری کرد تا بانک مرکزی استقلال رای داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ارش09194738902 | ساعت ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۶/۴
0
0
پاسخ
انحصار کسب و کار ریشه است ایا توان انحصار زدایی دارید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ