کد خبر: ۹۵۵۳
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۵

قالیباف اصل: اعلام دستکاری شاخص بورس درست نیست
در پاسخ به برخی انتقادات:

قالیباف اصل: اعلام دستکاری شاخص بورس درست نیست

مدیرعامل شرکت بورس با اعلام حساس بودن وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی و دولت به بازار سرمایه گفت:این که عده‌ای می‌گویند شاخص را دستکاری می‌کنید، درست نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل در مورد کاهش شاخص و ظرفیت بازار سرمایه به فارس گفت :عمده درخواست سهامداران حمایت از بازار سرمایه است که سهامدار عمده در بازار حضور پیدا کند، واقعیت این است که سهام ارزنده‌ای در بازار سرمایه وجود دارد.این خواست و حق سهامداران است که درخواست حمایت از بازار سرمایه دارند، ولی بدانید خود  .

وی افزود: این که عده‌ای می‌گویند شاخص را دستکاری می‌کنید، درست نیست . شاخص بورس‌ها در همه دنیا عملکرد یک بخش از اقتصاد را نشان می‌دهند.اگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شوند، نقدینگی قابل توجهی وارد بازار می‌شود و در گذشته نیز شرکت‌های حقوقی از بازار حمایت کردند . اگر اکنون نیز شرکت‌های حقوقی وارد بازار شوند، سهامداران از نگرانی بیرون می‌آیند.

وی با بیان اینکه از حمایت دولت از بازار استقبال می‌کنیم،گفت: البته بعضی از مسائل مربوط به کلان اقتصاد است که باید در پیگیری برای بهتر شدن فضای کسب و کار و صنایع بورس و بودجه اقدام شود که این امور توسط سازمان بورس و شرکت بورس اوراق بهادار پیگیری می‌شود.

قالیباف اصل در مورد اینکه عده‌ای از سهامداران می‌گویند، چرا قیمت سهام آنها نوسان شدید داشته گفت: قیمت سهام نه همیشه رو به بالا و نه همیشه رو به پایین بوده است، اما در این شرایط بازار که شاخص افت می‌کند، هم شرکت‌های ارزنده و سهام ارزنده وجود دارد و فقط مشکل کمبود نقدینگی است که بازار سرمایه با آن روبروست و باید نقدینگی وارد بازار شود.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: باید بورس اوراق بهادار را در فضای کلی اقتصاد نگاه کرد، نمی‌شود یک خبر برای اقتصاد مثبت باشد و برای بورس مثبت نباشد، بلکه اگر رکود در بازار وجود دارد در بورس هم نمایان می‌شود، در میان مدت و بلند مدت جریان کل اقتصاد و جریان بازار سرمایه با هم حرکت می‌کنند. پیگیری‌هایی انجام شده که خبرهای خوبی برای بازار سرمایه ارائه خواهد شد.

قالیباف اصل افزود: گزارش شرکت‌های بورسی بر مبنای پیش‌بینی بازدهی شرکت از آینده است که معمولاً گزارش‌های 3،6، 9 و 12 ماهه ارائه می‌شود و عملکرد شرکت برای یکسال در قالب پیش‌بینی به مجمع عمومی ارائه می‌شود.

وی در مورد گفته سهامداران که برخی شرکتها گزارشهای ارائه شده به بورس را بعدا تغییر می‌دهند، گفت:‌البته درصد خطا در همه گزارش‌های پیش‌بینی وجود دارد، گاهی پیش‌بینی سود شرکت در حین عملکرد در طول سال ممکن است، به سمت بالا و یا پایین تعدیل شود و این طبیعی است.

قالیباف اصل در مورد اینکه برخی از سهامداران می‌گویند عده‌ای از شرکت‌ها پیش‌بینی از سود خود را سریع تغییر می‌دهند، گفت:‌بر اساس دستورالعمل افشای اطلاعات یک دستورالعمل انضباطی برای برخورد با گزارش‌های غلط شرکت‌های بورسی هم وجود دارد، اگر یک ناشر یعنی شرکت بورسی اطلاعات را به طور عمد دیر ارائه کند و یا اطلاعات دقیق ارائه ندهد، بر اساس دستورالعمل با او برخورد می‌شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ