کد خبر: ۹۵۸۲۶
۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۶/۵

ثبت نام ارز دانشجویی به مدت ۶ روز کاری آغاز شد
معاون وزیر علوم :

ثبت نام ارز دانشجویی به مدت ۶ روز کاری آغاز شد

معاون وزیر علوم گفت: دانشجویان متقاضی دریافت ارز از ۴ شهریور ماه به مدت ۶ روز کاری فرصت دارند برای ثبت‌نام به سامانه سازمان امور دانشجویان مراجعه و درخواست را ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی صدیقی با بیان اینکه دانشجویان متقاضی دریافت ارز از فردا چهارم شهریور ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام به سامانه سازمان امور دانشجویان ثبت کنند به ایسنا گفت: پرداخت 6 ماهه اول ارز دانشجویی با موافقت بانک مرکزی تا آخر شهریور جاری به اتمام می‌رسد و صرفا برای دانشجویانی است که در 6 ماهه اول جامانده و موفق به ثبت نام نشده‌اند.

وی تاکید کرد: دانشجویانی که برای اولین بار برای تحصیل به خارج اعزام می شوند در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند، اما براساس تصمیمات اعمال شده ارز دانشجویی به دانشجویان جدیدالورود دوره‌های کارشناسی پرداخت نخواهد شد.براساس توصیه‌های صورت گرفته، دانشجویان جدید دوره کارشناسی، باید دانشگاه‌های داخل را به عنوان محل تحصیل انتخاب کنند و تنها دانشجویانی که تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل شده‌اند، می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ارز دانشجویی هر 6 ماه یک بار به مبلغ 6 هزار دلار به دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج پرداخت می‌شود و دانشجویانی که به تدریج برای دریافت ارز ثبت نام کرده‌اند، به تدریج برای دریافت ارز مورد نظر به بانک عامل معرفی می‌شوند.

صدیقی گفت: به تدریج درخواست‌هایی برای بازگشت و تحصیل در داخل از سوی دانشجویان ارائه می‌شود و این روند در تابستان سال جاری بیشتر نیز شده است و آمادگی داریم که در همه مقاطع دانشجویان را در داخل پذیرش کنیم. این وضعیت در مقطع کارشناسی بسیار آسان‌تر وجود دارد، اگرچه در مقاطع ارشد و دکتری نیز این امکان مهیا می‌شود.

وی اضافه کرد: کلیه دانشجویان واجد شرایط متقاضی ارز دانشجویی چنانچه تاکنون موفق به تکمیل فرم های درخواست ارز برای بازه زمانی اول فروردین تا 31 شهریور ماه در سامانه مشارکت دانشجو (نشا) نشده اند، صرفا از 4 تا 9 شهریور ماه می توانند فرم‌های لازم به همراه مدارک مورد نیاز را تکمیل و در سامانه نشا به آدرس http://nesha.saorg.ir بارگذاری کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ