کد خبر: ۹۶۰۷۵
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۶/۱۲

احیای دو زیرمجموعه شستا و تهاتر طلب
مدیرعامل خبر داد:

احیای دو زیرمجموعه شستا و تهاتر طلب "فولاد" / پیش بینی رونق یک صنعت

مدیرعامل شستا از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و رفع مشکلات دو زیرمجموعه لوازم خانگی و واحدهای سلولزی ها و تهاتر مطالبات فولادمبارکه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی لطفی درباره تصمیم به خروج از بنگاه‌داری و واگذاری بنگاه‌های زیانده، به فعالیت 274 شرکت در قالب 9 هلدینگ در زیرمجموعه شستا اشاره کرد و به فارس گفت: از این تعداد ۴۵ درصد شرکتها از طریق رد دیون دولت ، 35 درصد به صورت احداثی و سایر شرکت‌ها رأساً خریداری شده که بیش از 80 درصد سودآوری شستا از طریق شرکت های احداثی و خریداری شده صورت می گیرد.

وی افزود: عدد بنگاه های زیانده زیرمجموعه کمتر از 10 مورد است که بخشی از این مساله متاثر از سیاست های دولت بوده مثلا با مصوبه شورای عالی محیط زیست استفاده از آزبست در تولید ورق ممنوع شد. در این زمینه ۴-۵ شرکت داشتیم که برای حفظ منابع و شرکا دچار مساله شدند یا در بحث سلولزی چند کارخانه داریم که قدمت آنها بیش از پنجاه یا شصت سال است که هیچ نوسازی در آنها صورت نگرفته و منابعی که به عنوان مواد اولیه در قالب جنگل داشتند از بین رفته است، در آن ایام باید منابع دیگری جایگزین می‌کردند که نکردند و اکنون روی این‌ها کار می‌کنیم.

این مقام مسئول با اظهار امیدواری نسبت به احیای این واحدها گفت: این نوید را می دهم به دلیل اینکه مقام معظم رهبری سال را به عنوان سال حمایت از تولید ملی معرفی کردند و با توجه به تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت بسیاری از کالاها در بعضی صنابع بتوانیم خود را احیا کنیم. رونق به لوازم خانگی پارس و پارس الکتریک بازگشته و با توجه به اینکه قیمت لوازم خانگی بسیار بالا رفته خوشبختانه گرایش به خرید لوازم خانگی پارس بالا رفته است.

لطفی گفت: هفته گذشته کمیته‌ای تشکیل دادیم که بر اساس تصمیمات مقرر شد به ازای 5 میلیارد تومان از مطالبات فولاد مبارکه داریم به آنها ورق دهند و نقدینگی مورد نیاز را هم را تامین خواهیم کرد. این اتفاقات درباره پارس الکتریک و همینطور سلولزی ها هم پیگیری می‌‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته با توجه به ساختار مالی و فناوری وضعیت خوب نبود و نمی‌توانستیم رقابت کنیم اما چون امروز نرخ ارز بالا رفته امکان رقابت بالا است. مواد اولیه مورد نیاز برای احیای این صنایع وصل به داخل است اما ماشین آلات را باید از بیرون بیاوریم که این کار را انجام می دهیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ