کد خبر: ۹۶۰۸۹
۰:۰ - ۱۳۹۷/۶/۱۳

نقشه راه معدن بزودی ابلاغ می شود /مشارکت
وزیر صنعت:

نقشه راه معدن بزودی ابلاغ می شود /مشارکت "میدکو و فملی" / نبود مشکل در خط تولید خودرو

وزیر صنعت با اعلام نبود مشکلی در خط تولید خودروهای پرتیراژ از ابلاغ نقشه راه صنعت معدن در این هفته خبر داد و گفت: برای مشارکت میدکو و ملی مس در معدن چاه گز، کمیسیون مشترکی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع مجلس با اعلام نبود مشکلی در خط تولید خودروهای پرتیراژ ، گفت: برای ترخیص قطعات خودرو از گمرگ و تکمیل خودروهای ناقصی که نسبت به کل تولید داخلی رقم قابل توجهی نیست اقداماتی انجام شده تا به محض دریافت قطعات ، خودروهای باقیمانده کف انبارها به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به لزوم تضمین سند توسعه صنایع خودرو که سال 94 تهیه و باید به توجه به شرایط ویرایش مجدد شود، به علت تحولات حوزه سیاست خارجی و تحریم ها ، نیازمند بازنگری این موضوع بودیم و هفته پیش جلسه ای با اعضای کمیسیون مجلس برگزار شد.

این وزیر درباره سوالات امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم توضیح داد: یکی از مسائل مربوط به بخش معدن بود که نقشه توسعه راه معدنی با مشارکت بخش خصوصی ، مجلس و دولت ، اتمام و گزارش هایی ارائه شده که این هفته رونمایی و ابلاغ می شود و انتظار می رود این صنعت با تحولاتی روبرو شود.

شریعمتداری افزود:در این سند مسئولیت های بخش های مختلف دولتی، نظام مهندسی معادن، بخش خصوصی و انجمن های صنفی و تخصصی مشخص و پیش بینی شده برای فعالیت های اکتشافی به عنوان مادر توسعه معدنی اقدامات در چه جهتی باید بیشتر سوق داده شود. علاوه بر این فعالیتهای ژئوفیزیک هوایی و پی جویی زمینی در عرصه ها و پهنه ها از سیاست های مدنظر است .

وی در خصوص معدن چاه گز هم توضیح داد: برای مشارکت میدکو و شرکت ملی مس ، کمیسیون مشترک تشکیل شده تا موضوعات حل و فصل شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ