کد خبر: ۹۶۱۰۰
۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۶/۱۳

پیش فروش جدید ۴۰ هزار دستگاه ایران خودرو / شرایط خرید و راهکار تنظیم بازار
یکه زارع اعلام کرد:

پیش فروش جدید ۴۰ هزار دستگاه ایران خودرو / شرایط خرید و راهکار تنظیم بازار

مدیرعامل از پیش فروش 40 هزار دستگاه خودرو در هفته آینده و شرایط خرید خبر داد و با توضیحی از انتشار فیلم موجودی انبار، راهکاری برای تنظیم بازار پیشنهاد داد و گفت: 70 هزار میلیاردتومان نقدینگی سرگردان معادل فروش سالانه صنعت خودرو است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه زارع که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور داشت ، با رد احتکار توسط خودروسازان، این عمل را زشت و ناپسند در هر حوزه ای خواند و گفت: احتکار توسط خودروساز هیچ توجیهی ندارد چرا که خودرو به فروش رفته و مشتری آن مشخص است و اگر تاخیری در تحویل صورت بگیرد خودروساز موظف به پرداخت جریمه به مشتری است.

وی ادامه داد: علت تاخیر در تحویل خودروها ناشی از کمبود قطعات است که منجر به عدم عرضه به موقع محصولات شده است.

توضیح درباره انتشار فیلمی از موجودی انبار

این مقام مسئول درباره انتشار فیلمی از موجودی انبار سایت های ایران خودرو هم توضیح داد: 10 روز قبل از اینکه این اتفاق بیفتد تمام موجودی خودروها به سازمان تعزیرات اعلام شده بود.

یکه زارع با بیان این که یک ریال از پول هایی که در بازار و بالاتر از قیمت های مصوب مبادله می شود در جیب خودروساز نمی رود گفت: از این که قیمت ها چند میلیون بالا می رود ، زجر می کشیم. باید سیستمی ایجاد شود تا مشتری به ما اعتماد کرده به جای مراجعه به بازار کاذب از کارخانه خرید کند.

عامل مهم برای کاهش التهاب بازار

وی ادامه داد: 95 درصد از هر 100 هزار دستگاه خودرو با قیمت روز و مصوب پیش فروش می شود و تنها 5 درصد به صورت فوری عرضه می شود که این قسمت سبب التهاب در بازار شده است. بنابراین اگر می خواهیم بازار را از التهاب درآوریم باید تقاضای تحویل فوری مدیریت شود. علاوه بر این خودروساز باید در حل مشکلات تولید و تحویل به موقع با قیمت مناسب پاسخگو باشد.

70 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان معادل فروش سالانه صنعت خودرو

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه سیاست ها جای دیگری  تعیین می شود، ادامه داد: 70 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان به سمت بازار خودرو، سکه و مسکن وارد شده که معادل فروش سالانه کل صنعت خودرو بوده و این میزان نقدینگی سبب ایجاد التهاب و بازار کاذب شده است.

شرایط خرید محصولات ایران خودرو / 600 هزار متقاضی

یکه زارع اعمال شرایط محدود کننده برای جلوگیری از سوءاستفاده را از جمله اقدامات درحوزه فروش محصول در ایران خودرو دانست و گفت: در سیستم فروش عوامل محدود کننده ای از جمله شرط عدم خرید در 18 ماه گذشته و ثبت نام یک محصول برای هر کد ملی در یک سال اعمال شده با این وجود، جاذبه سرمایه گذاری در خودرو، جامعه 500 تا 600 هزار نفری متقاضی را شکل داده که خارج از کنترل خودروساز است.

وی درباره نارضایتی مشتریان از مشکلات ثبت نام اینترنتی هم توضیح داد: برنامه فروش در زمان اعلام شده باز است اما وقتی 500 هزار نفر برای خرید 20 هزار دستگاه خودرو مراجعه می کنند قطعا 480 هزار نفر به دلیل موفق نشدن در ثبت نام ناراضی خواهند بود. بنابراین ثبت نام به تعداد ظرفیت تعیین شده در برنامه های فروش انجام می شود و می توان اطلاعات را در اختیار مراجع و نهادهای مربوطه قرار داد.  

راهکار یکه زارع برای تنظیم بازار

یکه زارع در مورد راهکار تنظیم بازار هم گفت : راه حل وجود دارد و اگر به خودروساز اجازه دهند اقدام به فروش خودرو با 5 درصد کمتر از قیمت حاشیه بازار آن هم فقط برای تحویل فوری کند ، قطعا بعد از مدت کوتاهی بازار به تعادل رسیده و به قیمت مصوب نزدیک خواهد شد. مابه تفاوت قیمت مصوب و بازار هم به خودروساز تعلق نگیرد و ساز و کار دیگری برای آن اندیشدیده شود. با این اقدام قیمت بازار سیاه شدیدا افت خواهد کرد و خودرو به قیمت مصوب خرید و فروش خواهد شد.

پیش فروش 40 هزار دستگاه خودرو در هفته آینده

وی از اجرای طرح پیش فروش 40 هزار دستگاه خودرو در هفته آینده خبر داد و ضمن عذرخواهی از مشتریان محصول 2008 برای تاخیر در تحویل گفت: 2008 محصول جدیدی بود که تولید آن همزمان با تحریم ظالمانه با تاخیر روبرو شد.

به گفته یکه زارع هماهنگی با سازمان استاندارد در اجرای استانداردهای 85 گانه خودرو در جریان بوده و باید ابلاغیه سازمان ها از جمله استاندارد و محیط زیست اجرا شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ