کد خبر: ۹۶۱۳۸
۰:۶ - ۱۳۹۷/۶/۱۴

پیش بینی دو بانک جهانی از قیمت دو سال بعد نفت

پیش بینی دو بانک جهانی از قیمت دو سال بعد نفت

در جالی بازارهای نفت در ماه گذشته با کاهش عرضه مواجه شده که دو بانک جهانی قیمت دو سال بعد این محصول را پیش بینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از تخلیه دو سکوی نفتی در خلیج مکزیک به منظور آماده‌سازی برای وقوع یک تندباد، قیمت نفت افزایش یافت و نفت خام آمریکا از 70 دلار از هر بشکه بالاتر رفت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 90 سنت افزایش 70.70 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت برنت با 51 سنت افزایش 78.66 دلار معامله شد.

شرکت آنادارکو پترولیوم اعلام کرد دو سکوی نفتی را در آستانه فرا رسیدن تندباد گوردون در خلیج مکزیک تخلیه و تولید در آنها متوقف شده است.

بازارهای جهانی نفت طی ماه گذشته با کمی عرضه مواجه شد که این امر سبب بالا رفتن قیمت نفت برنت تا بیش از 10 درصد در ماه آگوست شد.

بانک بارکلیز اعلام کرد بازارهای نفتی از سال 2017 از زمانی‌که نگرانی‌ها در مورد عرضه بیشتر آشکار شده، دچار تغییر شده‌اند.قیمت ها می تواند در کوتاه‌مدت به 80 دلار یا بالاتر برسد.

این بانک قیمت نفت برنت برای سال 2020 را به طور متوسط 75 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد که بیش از پیش‌بینی قبلی برابر با 55 دلار است.

هری چیلینگویرین استراتژیست نفتی در بانک بی ان پی پاریباس نیز دیدگاهی مشابه دارد و نسبت به موضوعات عرضه در سال 2019 هشدار داد.کم شدن صادرات نفت خام به علت تحریم‌های ایران، کاهش تولید ونزوئلا و توقف‌های اتفاقی در لیبی، بعید است با افزایش تولید اوپک جبران شود.

بانک بی ان پی پاریباس نیز قیمت 79 دلار در هر بشکه را برای نفت برنت در سال 2019 پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ