کد خبر: ۹۶۵۰
۰:۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴

دو شرکت بورسی افزایش سرمایه می دهند

دو شرکت بورسی افزایش سرمایه می دهند

دو شرکت ۵۰ و ۱۲.۱ میلیارد تومانی لوله‌ و ماشین‌سازی‌ و کارتن ایران که در ۱۱ ماه اخیر با زیان ۳۶ و ۲۹ درصدی سهام مواجه شده اند، ۶ میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کارتن ایران که به تازگی با برگزاری مجمع فوق العاده ایی 5 عضو حقوقی هیئت مدیره را شناخته شده (شامل شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ،سرمایه گذاری تدبیر، توسعه تجارت تامین اجتماعی،کاغذ سازی کاوه و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی) در صدد اعمال افزایش سرمایه 50 درصدی برآمده است.

به این ترتیب از محل دو مطالبات حال شده سهامداران و آورد نقدی بیش از 4.6 میلیارد تومانی و سایر اندوخته های 1.4 میلیارد تومانی، 6 میلیارد و 75 میلیون تومان به سرمایه اسمی 12.1 میلیارد تومانی " چکارن"  اضافه خواهد شد. هدف از این افزایش سرمایه هم اجرای طرح توسعه جهت  ارتقاء ظرفیت تولید، بهینه سازی و بهره مندی از دارائی های سرمایه ای شرکت است.

بازدهی 11 ماه سهام این شرکت به دلیل افت قیمت هر سهم از 535 تومان اول سال به 317 تومان و با احتساب تقسیم سود 54 تومانی ، با زیان 29 درصدی همراه شده است.

براساس این گزارش، شرکت لوله‌ و ماشین‌سازی‌ ایران هم که دارای زیان 36 درصدی سهام در سال جاری شده، آماده افزایش سرمایه 6 میلیارد تومانی بعد از اخذ مجوز سازمان بورس شده است. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته اعمال خواهد شد و در صورت انجام ، سرمایه اسمی "فلوله" به 56 میلیارد تومان خواهد رسید.

این شرکت هم به دلیل افت بهای هر سهم از 172 تومان اول سال به 103 تومان دیروز دارای زیان 36 درصدی سهام شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ