کد خبر: ۹۷۱۴۶
۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۶/۱۴

نحوه قیمت گذاری فولاد در بورس کالا اعلام شد/ چگونگی خرید واحدهای کوچک
توسط مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت :

نحوه قیمت گذاری فولاد در بورس کالا اعلام شد/ چگونگی خرید واحدهای کوچک

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت از تعیین قیمت پایه فولاد با دلار۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا خبر داد و گفت: متقاضیانی که امکان خرید از بورس را ندارند می توانند به صورت مچینگ و طبق روال گذشته خرید کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از تسنیم ، سیف الله امیری با اشاره به اینکه مصرف کنندگان محصولات فولادی می توانند از طریق بورس کالا، کالای مورد نیاز را مشروط به عرضه درصدی محصول تولیدی در بورس خریداری کنند، اظهارداشت: واحدهای کوچک و واحدهایی که امکان خرید از بورس را ندارند می توانند به صورت مچینگ و طبق روال گذشته از واحدهای تولید کننده خرید کنند.

وی تاکید کرد: دستورالعمل تنظیم محصولات فولادی توسط وزیر صنعت ابلاغ و معاونت امور معادن و اداره کل صنایع معدنی مسئول اجرای آن است .بر اساس دستورالعمل مذکور کالاهای فولادی باید در بورس عرضه و به فروش برسد و صرفا واحدهای مصرف کننده واقعی و نه واسطه ها و دلالان قادر به خرید از بورس هستند.

امیری با تشریح نحوه قیمت گذاری فولاد افزود: بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار، نحوه قیمت گذاری پایه در بورس بر اساس میانگین آخرین قیمت متال بولتن و کشورهای cis ( دریای سیاه) ضرب در ارز رسمی (دلار 4200 تومانی ) به علاوه 10 درصد رقابت تعیین می شود.

به گفته وی ، صادر کنندگان فولاد هم حتما باید کالا را برای تامین نیاز داخل در بورس کالا و .. عرضه کنند و سپس اقدام به صادرات کنند و در این زمینه بخشنامه ساماندهی و صادرات فلزات از طریق وزیر صنعت صادر شده است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ