کد خبر: ۹۷۱۶۲
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۶/۱۴

جهش ۵۲۰ درصدی درآمد بانک ملت و آمار واگذاری املاک مازاد/ برنامه فروش سهام
مدیرعامل بانک ملت خبر داد:

جهش ۵۲۰ درصدی درآمد بانک ملت و آمار واگذاری املاک مازاد/ برنامه فروش سهام

مدیرعامل بانک ملت از رشد بیش از ۵۲۰ درصدی درآمد هر سهم در سه ماه اول سال و نسبت به مدت مشابه قبل، برنامه واگذاری سهام شرکت‌ها و نقش ‌آفرینی در اقتصاد مقاومتی خبر داد واگذاری املاک را آمار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد بیگدلی با اعلام رضایت از برگزاری مجمع سالانه و تصویب صورت های سال مالی 96 بانک ملت، درباره عملکرد سال جاری به خبرنگاران گفت: طی سه ماه اول سال، 75 ریال سود برای هر سهم محقق شد که در مقایسه با زیان 12 ریالی مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد بیش از 520 درصدی دارد.

وی ادامه داد: بخشی از این عملکرد ناشی از کاهش نرخ بهره ای پول در کنار افزایش نرخ رشد سپرده‌های بانک بود آن هم در شرایطی که از نظر کارشناسان، بهبود همزمان این دو شاخص بسیار دشوار است.

این مقام مسئول درباره وضعیت واگذاری املاک مازاد "وبملت" از فروش1.25 هزار میلیارد تومانی 980 ملک از ابتدای سال 95 تاکنون خبر داد و گفت: بسیاری از این املاک علیرغم میل بانک و برای وصول مطالبات و حفاظت از منافع سپرده گذاران و سهامداران به دارایی ها اضافه شده است.

بیگدلی ادامه داد: سال گذشته 534 ملک به مبلغ 393 میلیارد تومان و و در 5 ماه سال جاری هم 196 ملک به مبلغ 130 میلیارد به فروش رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 30 و 80 درصدی تعداد و مبلغ روبرو شده است.

وی با اعلام اینکه واگذاری سهام شرکت‌های مشمول واگذاری و نقش ‌آفرینی در اقتصاد مقاومتی، دو محور از محورهای 9 گانه سند چشم‌ انداز بانک ملت در افق 1400 است، ادامه داد: بهبود فرآیند فروش املاک مازاد و ساماندهی سرمایه گذاری در املاک به منظور آماده‌سازی برای فروش، تحت محور استراتژیک سرآمدی و سودآوری پایدار و با کیفیت از جمله اهداف‌ بانک ملت است و انتظار می‌رود واگذاری املاک مازاد بانک به نحو شایسته و با فرآیند بهتر نسبت به گذشته تداوم داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ