کد خبر: ۹۷۱۸۶
۱۹:۸ - ۱۳۹۷/۶/۱۶

لزوم راه اندازی بورس نفت و دلیل شکست تجربه قبلی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

لزوم راه اندازی بورس نفت و دلیل شکست تجربه قبلی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت راه اندازی بورس نفت برای مقابله با تحریم های نفتی،دلیل شکست تجربه قبلی در دولت احمدی نژاد را که اکنون نیز ادامه دارد،اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به ضرورت راه اندازی بورس نفت برای مقابله با تحریم های نفتی به تسنیم گفت: پیش از جریان تحریم‌ها تمام تلاش بر این بود که کمک کنیم دولت از تصدی‌گری خارج شود.یکی از این عرصه‌ها هم ایجاد ساختاری شفاف برای خرید و فروش نفت است که برای مثال در بورس انرژی، یا نفت یا کالا این عرضه و تقاضا صورت گیرد اما مقاومت های شدیدی صورت گرفت.

وی درخصوص دلایل شکست تجربه‌های قبلی عرضه نفت در بورس افزود: در دولت احمدی نژاد هم وقتی که حتی وزیر نفت و وزیر اقتصاد در بورس کالا، معاملات نفت خام را افتتاح کردند، وزارت نفت به حدی قیمت را بالا اعلام کرد که معامله‌ای صورت نگرفت، در واقع کارشکنی وزارت نفت از آنجا شروع شد و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر هم همان مقاومت ها وجود دارد،در شرایطی که با تحریم روبرو هستیم تلاش می کنیم از ظرفیت بخش خصوصی در بورس کالا یا انرژی به صورت شفاف استفاده کنیم.در اینجا مهم این است که دولت نفت را عرضه و بخش خصوصی نفت را خریداری کند و خود صادرات را انجام دهد، لذا یکی از راه های مقابله با تحریم نفتی، همین عرضه نفت در بورس است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ