کد خبر: ۹۷۱۸۹
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۶

تصمیمات مثبت وزارت صنعت برای عرضه کالاها در بورس و فولاد

تصمیمات مثبت وزارت صنعت برای عرضه کالاها در بورس و فولاد

معاون وزیر صنعت گفت: تصمیم های خوبی برای عرضه کالاها در بورس و حوزه فولاد گرفته شده که با ابلاغ دستورالعمل جدید طی دو هفته آینده، نگرانی های تولید کنندگان برطرف و بازار متعادل می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،منصور معظمی در نشست اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شب گذشته در نشستی با حضور رئیس جمهوری، تصمیم خوبی برای شرایط بورس گرفته شد تا از این پس کالاها گزینش شده و به تشخیص وزارت صنعت در بورس عرضه شود که با اجرایی شدن این تصمیم بخشی از نگرانی های تولید کنندگان برطرف می شود.

وی افزود: در حوزه فولاد نیز با حضور رئیس جمهوری تصمیم هایی گرفته شد که با ابلاغ دستورالعمل جدید در این حوزه طی دو هفته آینده بازار در این بخش متعادل می شود.در حوزه خودرو نیز روز گذشته 8 میلیون نفر در سایت سایپا نام نویسی کردند و با تصمیماتی که اخیرا اتخاذ شده، التهاب بازار خودرو رفع می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در هر حال اقتصاد یک علم است و بازار تابع عرضه و تقاضا است.شرایط بسیار حساس است، باید یاد بگیریم ایران را به صورت سیستمی اداره کنیم، سیستم مجموعه ای از عواملی است که با همدیگر تعامل منطقی دارند، باید همه عوامل در کنار هم قرار گیرند تا رضایتمندی ایجاد کنند زیرا غیرممکن است که دولت به تنهایی بتواند مشکلات را حل کند.

معظمی گفت: طرح های دشمن بسیار هوشمندانه است لذا باید فرایند برخورد با آنها نیز هوشمندانه باشد که در سایه همکاری دولت، مردم، بخش خصوصی و قوای مقننه و قضائیه امکان پذیر و قابل اجراست. پیشتر نقل و انتقالاتی در حوزه ارز صورت گرفت که دولت راهی جز کنترل آن نداشت و وقتی نرخ ارز تثبیت و اعلام شد، همه اقتصاددانان با هر نگرش سیاسی بر آن صحه گذاشتند.

وی اضافه کرد: تامین ارز برای کالاها در سه گروه تقسیم بندی شد که در گروه اول 25 قلم کالای ضروری با نیاز 20 میلیارد دلار ارز قرار گرفت و دولت تصمیم دارد به هر نحو ممکن این میزان ارز را تامین کند.گروه دوم نیز مربوط به بازار ثانویه ارز می شود تا بخش تولید از طریق این بازار و سامانه نیما، ارز مورد نیاز خود را تامین کند.

معظمی گفت: در صدد هستیم ارز حاصل از صادرات مواد معدنی را به گروه دوم اختصاص دهیم لذا تصمیماتی در حوزه صنایع پتروشیمی و فولاد گرفته شده که از فعالان اقتصادی انتظار همکاری برای آوردن ارز به بازار داریم که این همکاری هنوز صورت نگرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ