کد خبر: ۹۷۲۳۵
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۶/۱۷

امکان ظهور صندوق سرمایه گذاری جدید فراهم شد + مزایا و جزئیات
رییس سازمان بورس:

امکان ظهور صندوق سرمایه گذاری جدید فراهم شد + مزایا و جزئیات

رییس سازمان بورس از تصویب مقررات صندوق­ های سرمایه­ گذاری صندوق در صندوق در بازار سرمایه و جزئیات آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،شاپور محمدی جزییات مقررات صندوق در صندوق را تشریح کرد و به سنا گفت: پیش از این صندوق های سرمایه ­گذاری، حداکثر مجاز به سرمایه­ گذاری 5 درصد از ارزش کل دارایی ­ها در سایر صندوق­ های سرمایه­ گذاری بودند اما صندوق ­های جدید می ­توانند کل دارایی ها را در سایر صندوق ­ها، سرمایه ­گذاری ­کنند. با آغاز به کار این صندوق­ ها، امکان سرمایه­ گذاری در دارایی­ های متنوع ­فراهم می شود.

وی با بیان اینکه ساختار این صندوق­ ها می تواند از هر دو نوع صدور و ابطالی یا قابل معامله در بورس (ETF) باشد،افزود: مدت فعالیت این صندوق­ ها نامحدود است و حداقل سرمایه لازم برای ایجاد آن 50 میلیارد تومان تعیین شده و مدیر صندوق ملزم است همواره حداقل 85 درصد سرمایه جذب شده از طریق این صندوق­ ها را در سایر صندوق­ ها، سرمایه ­گذاری کند.

محمدی با بیان اینکه به طور قطع بازار سرمایه نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ایفا می کند،ادامه داد: سازمان بورس با ایجاد بسترهای نوین سرمایه گذاری، جذب حداکثری نقدینگی سرگردان جامعه را در دستور کار قرار داده و صندوق­ های سرمایه­ گذاری صندوق در صندوق نیز با توجه به اهداف و استراتژی­ های سازمان مبنی بر ایجاد بستر ها و ابزار های نوین در بازار سرمایه راه اندازی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ