کد خبر: ۹۷۲۴۸
۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۶/۱۸

بانک‌ها دارای سازمان نظارت می شوند/ رویه جدید
نماینده مجلس:

بانک‌ها دارای سازمان نظارت می شوند/ رویه جدید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تشکیل سازمان جدیدی به منظور نظارت بر فعالیت و عملکرد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ذیل بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اکبر کریمی در تشریح نشست عصر دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت:‌ نشست نوبت دوم به منظور بررسی طرح اصلاح قانون بانکداری اسلامی با حضور اعضا برگزار شد.در این جلسه، موادی از طرح مذکور مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آن،‌ تا ماده 20 طرح به تصویب رسید.همچنین ارکان بانک مرکزی را به بحث گذاشته و وظایف آن را تعیین کردیم.

وی ادامه داد: به موجب یکی از مواد مصوب،‌ تشکیل سازمان نظارت مطرح شد که طبق این مصوبه،  یک ساز و کار جدید برای اعمال نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات اعتباری ایجاد می‌شود. این سازمان یک تشکیلات مستقل جدیدی ذیل بانک مرکزی و در داخل آن خواهد بود،‌ اما با شرایط حقوقی و کارکردی کاملا مستقل که از آن طریق بتواند مستقلا با قدرت و اعتبارات نظارت لازم را بر فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری اعمال کند.

کریمی ادامه داد: تشکیل این سازمان کاملا جدید در حوزه قانون بانکی است. هر چند قبلا معاونت نظارت بر بانک مرکزی داشتیم اما چون تنها یک واحد اداری بوده که در قالب سازوکار اداری ذیل بانک مرکزی انجام وظیفه می‌کرده قدرت لازم را برای اعمال نظارت نداشته است.

وی افزود: لذا در قانون جدید،‌ نظارت خیلی جدی‌تر گرفته شده و در ساختار اداری و تشکیلاتی بانک مرکزی هم برای این موضوع ساختار کاملا جدید و کامل تری دیده شد و این بخش از حوزه نظارت موادی بود که مورد بحث و بررسی در کمیسیون قرار گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ