کد خبر: ۹۷۳۰۳
۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۶/۲۰

علت محدودیت عرضه ارز مسافرتی فقط در ۸ شعبه/ بهترین روش
نماینده مجلس و رئیس سابق بانک مرکزی اعلام کرد:

علت محدودیت عرضه ارز مسافرتی فقط در ۸ شعبه/ بهترین روش

نماینده مجلس و رئیس سابق بانک مرکزی علت محدودیت عرضه ارز مسافرتی در ۸ شعبه و بهترین روش را اعلام کرد و گفت: معنایی ندارد به سفرهای تفریحی و توریستی ارز داده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود بهمنی با اشاره به عرضه ارز مسافرتی در 8 شعبه بانک ملی که دو روز با دلار 12500 و یورو 14500 تومانی از سرگرفته شد، به خانه ملت گفت: برای اینکه برخی شعب بانک ملی ارز مسافرتی را با نرخی کمتر از بازار عرضه کنند، مجوز خاص صادر شده است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی می تواند این مجوز را به همه بانکها بدهد اما فعلا" در وظایف برخی شعب بانک ملی تعریف کرده تا کنترل بر میزان ارز مسافرتی بهتر و مشخص شود چه میزان ارز از سوی چه تعدادی درخواست می شود. با این روش می توان به خوبی بر میزان تخصیص ارز مسافرتی نظارت داشت اما معتقدم باید پایش صورت گیرد و به هر کسی ارز داده نشود.

رئیس سابق بانک مرکزی در این باره که تعداد شعب پاسخگویی نیاز مسافران نیست، توضیح داد: ارز مسافرتی درخواست کننده زیادی ندارد که به همه بانک ها چنین وظیفه ای داده شود. این روش مناسبی است که تعدادی از شعب ارزی محدود به ارائه ارز مسافرتی باشند. اما حتما باید در شهرستان ها شعب مرکزی و ارزی برای ارز مسافرتی تعیین شود.

بهمنی با بیان اینکه ارائه محدود ارز مسافرتی در شعب بانک ملی اقدام مناسبی است، ادامه داد: باید به سفرهای ضروری و دانشجوی ارز داده شود و در شرایطی که نرخ ارز مسافرتی 2 هزار تومان کمتر از قیمت ارز بازار آزاد است نباید به هر فردی که قصد تفریح دارد ارز داده شود. معنایی ندارد به سفرهای تفریحی و توریستی ارز داده شود. این ارز برای همه ملت است و درست نیست سهم مردم به تفریح عده ای خاص تخصیص یابد.

به گفته وی بهترین روش برای عرضه ارز مسافرتی آن است که سیستمی شود تا ارتباط مردم با کارمندان به حداقل برسد و از دردسر صف ها در مقابل بانک ها و باجه ها کاسته شود اما تا آن زمان روش کنونی مکانیزم مناسبی است.

پایان پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ