کد خبر: ۹۷۳۱۵
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۶/۲۰

توصیف جهانگیری از شرایط ایران و آثار تحریم‌ / بی فایده بودن مذاکره بعد از اعمال تحریم

توصیف جهانگیری از شرایط ایران و آثار تحریم‌ / بی فایده بودن مذاکره بعد از اعمال تحریم

معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام شرایط خطیر ایران و آثار زیاد تحریم‌ها گفت: اگر آمریکا تحریم‌ها را اعمال و سپس تقاضای مذاکره کند قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، اسحاق در مراسم معرفی طرح‌های تبصره 19 قانون بودجه سال 97 وزارت نیرو و امضای قراردادهای مشارکت بخش خصوصی صنعت آب و فاضلاب شرایط کشور را خطیر توصیف کرد و گفت: معنای شرایط خطیر این نیست که همه عوامل به عنوان تهدید تلقی می‌شوند. بلکه در مقابل مجموعه‌ای از تهدیدات قرار داریم و شرایط دشواری پیش‌ رو قرار گرفته اما این شرایط به معنای بن بست نیست و از دل همین شرایط دشوار می توان فرصت‌ها و تحولات بزرگ بوجود آورد.

وی افزود: آنچه مهم است این است که عزم و اراده مدیریت باید این باشد که این شرایط دشوار در مدت زمان کوتاه سپری شود و از این پیچ مهم عبور کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: آمریکایی‌ها در نهایت بی‌احترامی و بی‌قانونی نسبت به مقررات بین المللی، پس از روی کار آمدن ترامپ از برخی توافقات بین‌المللی از جمله برجام خارج شدند و این در حالی است که فکر می‌کردیم با شکل گیری توافقنامه برجام شرایط خوبی برای توسعه فراهم شده است.

جهانگیری افزود: آمریکا از این توافقنامه خارج شد و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران وضع کرد و با تجربیاتی که از اقدامات گذشته داشت و با فشار و جدیتی که در اعمال تحریم‌ها بکار گرفته‌اند سعی دارند خواسته‌های خود را عملی کنند و ملت ایران را تحت فشار قرار داده و به خواسته‌های ظالمانه آن‌ها تن دهد.

وی ادامه داد: مصمم هستیم به فضل الهی و با همت ملت ایران و با میدان‌داری فعالان اقتصادی و مدیران توانمند دولتی از این شرایط به خوبی عبور کنیم و به آمریکا نشان دهیم با این گونه روش‌ها نمی‌توانند به نتیجه برسند بلکه باید با مردم ایران فقط از طریق منطق و گفت‌وگو سخن بگویند تا بتوانند به نتیجه برسند. البته اینکه تحریم‌ها را اعمال و سپس تقاضای مذاکره کنند قابل قبول نیست و ملت ایران به این شرایط تن نخواهد داد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اثرات تحریم‌ها در اقتصاد ایران تصریح کرد: طبیعی است که تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته و خودشان اعلام کرده‌اند که جنگ اقتصادی علیه ایران را آغاز کرده‌اند و اتاق جنگ در خزانه‌داری آمریکا علیه ملت ایران تشکیل شده است.

جهانگیری افزود: آمریکا علاوه بر جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و سیاسی نیز علیه ملت ایران آغاز کرده تا بتواند بر افکار عمومی اثر بگذارد که در این شرایط انتظار ملت ایران این است که مسئولین و دستگاه‌های حاکمیتی به گونه‌ای تدبیر کنند که حداقل فشار بر زندگی مردم وارد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ