کد خبر: ۹۷۴۸۹
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۶/۲۶

شاخص منفی یک روزه شد / خوش شانسی مدیرعامل جدید بورس

شاخص منفی یک روزه شد / خوش شانسی مدیرعامل جدید بورس

روند نزولی شاخص یک روز هم دوام نیاورد و در نخستین حضور مدیرعامل جدید بورس تهران، اکثر شرکت های بزرگ و متوسط و مرتبط با صادرات و مشمول افزایش قیمت ، با اقبال روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند نزولی دیروز بازار سهام یک روز هم دوام نیاورد و در جریان معاملات امروز که با نخستین حضور مدیرعامل جدید بورس تهران همراه بود، اکثر شرکت های بزرگ و متوسط و مرتبط با صادرات و مشمول افزایش قیمت ، با اقبال بازار روبرو شدند.

براساس این گزارش، در حالی دیروز عواملی چون لزوم اصلاح شدن قیمت ها و تسویه حساب معاملات اعتباری با کارگزاران و ... منجر به ریزش قیمت ها و شاخص شده بود که به دلیل ادامه روند صعودی قیمت ارز و اعتقاد اکثر فعالان به افزایش پیش بینی سود اکثر شرکت ها (که بزودی در عملکرد نیمه اول سال مشخص خواهد شد) ، جهت بازار از اول وقت برگشت و بار دیگر در مدار صعودی قرار گرفت .

به این ترتیب در نتیجه رشد قیمت و اثر مثبت 170 تا 102 واحدی شرکت های تاپیکو، سرمایه گذاری امید، پالایشگاه اصفهان، پتروشیمی مبین ، بانک ملت ، مپنا و چادرملو ، شاخص با افزایش 2361 واحدی به رقم 158 هزار و 71 واحدی رسید و ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی هم از مرز 603 هزار میلیارد تومان عبور کرد.

علاوه بر این به دنبال داد و ستد بیش از 4.6 میلیارد سهم ، ارزش معاملات بورس هم به بیش از 1.2 هزار میلیارد تومان بالغ شد که در آن سهم تاپیکو با معامله عمده و خرد 157.9 و 40 میلیارد تومانی به همراه بانک ملت و فولاد مبارکه با 74.8 و 44.2 میلیارد تومان بیشتر از دیگر شرکت  ها بود.

با این اوصاف علی صحرایی که از امروز رسما" جانشین حسن قالیباف اصل در بورس تهران و مدیرعامل این رکن مهم بازار شده ، نخستین روز این سمت جدید را با خوش شانسی و افزایش قیمت ها و از سرگیری متغیرها به پایان رساند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ