کد خبر: ۹۷۴۹۱
۱۴:۵ - ۱۳۹۷/۶/۲۶

گزارش معاون وزیر نفت از عرضه ارز پتروشیمی‌ها و نرخ خوراک با دلار 7500

گزارش معاون وزیر نفت از عرضه ارز پتروشیمی‌ها و نرخ خوراک با دلار 7500

معاون وزیر نفت با اعلام حجم صادرات ارزی سالانه شرکت های پتروشیمی‌ در سامانه نیما و مقدار عرضه شده تاکنون گفت: نرخ تسعیر ارز خوراک تاکنون تغییری نداشته اما درصورت تصویب دولت، دلار ۷۵۰۰ تومانی مبنا قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک نشست خبری اظهار داشت: از 21 فروردین تا 26 مرداد 2 میلیارد و 571 میلیون دلار توسط شرکت های پتروشیمی‌ در سامانه نیما عرضه شد.

وی افزود: حجم صادرات ارزی پتروشیمی‌ها در طول سال، 12 میلیارد دلار است که 25 درصد از آن برای مصارف آنها استفاده می‌شود و باید در طول سال 9 میلیارد دلار در سامانه نیما عرضه کنند که تاکنون 2 میلیارد و 571 میلیون دلار عرضه کرده‌اند.جلسه‌ای با معاون اول داشتیم و توضیح دادیم ارز را پرداخت کردیم و گروه‌های دیگر باید بررسی کنند تا ببینند کدام گروه‌ها ارز را نمی‌آورند.پتروشیمی ها هر هفته موظفند ۲۰۰ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه کنند.

این مقام مسئول درباره اینکه در صورت محاسبه نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی براساس نرخ بازار ثانویه، چه قیمتی مدنظر خواهد بود؟ گفت: نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی تاکنون افزایشی نداشته اما در صورت تصمیم گیری، محاسبه قیمتی براساس دلار ۷۵۰۰ تومانی خواهد بود.

نوروز زاده درباره دخالت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه تنظیم بازار محصولات توضیح داد: تولید و عرضه فرآورده های پتروشیمی توسط این شرکت رصد می شود چرا که بخشی از تولیدات واحدهای پتروشیمی بین مجتمعی عرضه شده و بخشی دیگر در بورس عرضه می شود.  به طور مثال در رابطه با عرضه فرآورده های همانند پِت که ظرفیت تولید آن ۲۴۰ هزار تن در سال است، تلاش کردیم عرضه آن در بازار داخلی انجام شود و صادرات آن هرچند که به ضرر واحد پتروشیمی بود، لغو شد.

وی افزود: پتروشیمی ها تحت فشار هستند تا به نظام و دولت خدمت رسانی کنند. این واحدها خصوصی هستند. چرا باید محصول را به جای صادرات به دولت بدهند و درآمدهای ارزی را به داخل وارد کنند؟بارها به وزارت صنعت اعلام کردیم محصولاتی که برای آن عطش مصرف وجود دارد هم به ما و هم به مردم اعلام کنند تا براساس میزان مصرف و شرکت های تولید کننده اقدام به تنظیم دستورالعمل های لازم کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ