کد خبر: ۹۷۴۹۹
۰:۱ - ۱۳۹۷/۶/۲۷

اثر منفی افزایش وام خرید مسکن در گرانی کاذب و ضرر خریداران
نماینده مجلس مطرح کرد:

اثر منفی افزایش وام خرید مسکن در گرانی کاذب و ضرر خریداران

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس گفت: افزایش وام خرید مسکن به گرانی کاذب منجر و متقاضیان خرید متضرر می شوند چرا که مجبورند اقساط وام با مبلغ بیشتری را تسویه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع در خصوص افزایش قیمت مسکن به خانه ملت گفت: با شروع روند صعودی قیمت دلار، بازارهای مختلف مانند طلا، مسکن و خودرو تحت تاثیر قرار گرفت و با توجه به اینکه نیاز خانوارها به مسکن با سایر کالاها قابل مقایسه نیست بنابراین باید برنامه ریزی جامع برای بازار مسکن و خانه دار کردن مردم اتخاذ کرد.  

وی ادامه داد: رونق بخش مسکن می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در رونق اقتصاد و اشتغالزایی باشد اما رونق بازار مسکن با ساز و کار افزایش قیمت بدست نمی آید.تجربه بیانگر این است شاید روند صعودی قیمت ها در بازار مسکن باعث رشد معاملات در یک مقطع زمانی شود اما در بلندمدت به رکود در بازار منتهی می شود.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر نرخ اجاره بها و قیمت مسکن در تمامی شهرها با میزان درآمد اکثریت خانوارها تناسبی ندارد بنابراین برای تقویت سطح رفاه خانوارها و تقویت معیشت باید موضوع خانه دار کردن مردم همراه با اشتغال تبدیل به اولویت ها شود.با وجود اینکه نوسازی بافت فرسوده مطرح می شود اما باید پذیرفت در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته و باید لزوم پیگیری ساخت مسکن اجتماعی پیگیری شود.

زارع گفت: علی رغم اینکه رشد قیمت مسکن، باعث شده وام خرید خانه بخش کمی از هزینه های خرید را شامل شود اما با این وجود افزایش وام خرید مسکن به گرانی کاذب در بازار منجر می شود و به نوعی به گرانی ها مشروعیت می بخشد و عملا متقاضیان خرید خانه متضرر می شوند چرا که مجبورند اقساط وام با مبلغ بیشتری را تسویه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ