کد خبر: ۹۷۵۰۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۶/۲۷

آمار خروج کاربران از تلگرام  و شرط فیلتر نشدن اینستاگرام‌
دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد:

آمار خروج کاربران از تلگرام و شرط فیلتر نشدن اینستاگرام‌

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام آمار خروج کاربران از تلگرام گفت: فیلترینگ‌ اینستاگرام‌ قابل بررسی است و در صورت عدم همکاری فیلتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ابوالحسن فیروزآبادی درخصوص آمار استفاده کاربران از تلگرام به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق گزارش‌ها، حدود 30 درصد از تلگرام خارج شده اند و میزان بازدید هم حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده است.استفاده از هاتگرام و تلگرام طلایی دور زدن فیلتر ینگ یا دور زدن دستور قضایی نیست.

وی درخصوص اینکه آیا مسئولین‌ واقعاً قصد دارند تلگرام‌های فارسی را به طور کامل مسدودسازی‌ کنند،افزود: مطمئن باشید سال را به پایان نخواهیم رساند مگر اینکه موتور هاتگرام‌ و تلگرام‌ طلایی ایرانی شود وگرنه مسدود خواهند شد، باید توجه داشته باشیم‌ در دنیا اینگونه نیست که همه پیام‌رسان‌ها 40 میلیونی یا 100 میلیونی باشند بلکه هزاران پیام‌رسان وجود دارد ولی فقط 20 تای‌ آنها بالای 100 میلیون‌ کاربر دارند. در ایران هم قرار نیست فقط یک پیام‌رسان وجود داشته باشد.حتی محدود بودن استفاده مردم از یک پیام‌رسان ایرانی را هم انحصار‌ می‌دانیم و تلاش خواهیم کرد در کنار یک پیام رسان 40 میلیونی‌، 5، 6 یا 10 پیام رسان 3 الی 10 میلیونی برای کاربرد‌های خاص داشته‌ باشیم‌.

فیروز آبادی درباره اینستاگرام‌ نیز توضیح داد: اینستاگرام‌ هم اگر همکاری نکند به سرنوشت تلگرام‌ دچار می‌شود، البته این پیام رسان قسمت مخفی شهروندی ندارد و همه چیز در آن دیده می‌شود. در حالی که در تلگرام‌ حوزه‌های مخفی شهروندی‌ وجود داشت یعنی پرایوت‌ چت‌ و گروه‌های کوچک وجود داشت که مخفی بودند اما در اینستاگرام‌ همه چیز دیده می‌شود و بیشتر جنبه بولتنی‌ دارد اما به هر حال فیلترینگ‌ اینستاگرام‌ هم قابل بررسی است و آن احتمالی که در خصوص تلگرام‌ گفتم در اینجا هم صدق‌ می‌کند.ممکن است در صورت عدم همکاری اینستاگرام‌ فیلتر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ