کد خبر: ۹۷۵۰۴
۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۶/۲۷

توضیحات سومین سهم گران و یک پتروشیمی از فروش در بورس کالا و نرخ خوارک

توضیحات سومین سهم گران و یک پتروشیمی از فروش در بورس کالا و نرخ خوارک

پتروشیمی جم در مورد اثر آزادسازی سقف رقابت کالاها در بورس کالا و پتروشیمی زاگرس درباره آخرین وضعیت فروش محصولات در بورس کالا و آخرین تغییرات در قیمت خوارک نکاتی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تصمیم جدید وزیر صنعت مبنی بر آزادسازی سقف رقابت کالاهای پتروشیمی در بورس کالا ، پتروشیمی جم در این مورد توضیح داد و پتروشیمی زاگرس هم در مورد آخرین وضعیت فروش محصولات در بورس کالا و آخرین تغییرات در قیمت خوارک نکاتی اعلام کرد.

"جم" 960 میلیارد تومانی حاضر در بورس اعلام کرد از بین تولیدات این شرکت تنها بخشی از محصولات پلیمری شامل 35 درصد پلی اتیلن و 75 درصد پلی پروپیلن از طریق بورس کالا به فروش می رسند و مابقی صادر می شوند. بنابراین آثار مالی ناشی از تغییرات نرخ فروش محصولات بخاطر آزاد سازی سقف قیمت در بورس کالا، بعنوان تنها کانال فروش داخلی محصولات پلیمری طی دوره مالی 97 در صورت های مالی منعکس و به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

"زاگرس" هم با قیمت بیش از 5 هزار و 511 تومانی هرسهم ، سومین گران بازار بشمار می رود ، توضیح داد: 1- با عنایت به اینکه حدود 96 الی 97 درصد فروش محصول متانول این شرکت صادراتی است لذا تغییر سقف نوسان مجاز قیمت محصولات پتروشیمی تاثیر با اهمیتی در نرخ وحجم فروش متانول این شرکت در بورس کالای ایران نداشته و همچنین رویداد مذکور تغییر بااهمیتی در سود آوری شرکت نخواهد داشت.

2- در خصوص آخرین تغییرات صورت گرفته در نرخ خرید گاز خوراک ویوتیلیتی مصرفی لازم بذکر است طبق آخرین مصوبه 24 خرداد 97 هیئت وزیران و نامه 9 مرداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، نرخ تسعیر ارز در محاسبه قیمت خوراک های تحویلی به واحد های پتروشیمی در سال جاری معادل 38.000 ریال تعیین شده است .

همچنین طبق رأی ابلاغی شورای رقابت که قبلا از سوی این شرکت شفاف‌سازی شده کالاها و خدمات شرکت پتروشیمی مبین جنبه انحصاری داشته و تعیین نرخ خدمات مشمول تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری کالا و خدمات انحصاری خواهد بود و طبق رأی ابلاغی دستورالعمل قیمت‌گذاری نرخ خدمات و محصولات جانبی باید توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی به صورت صرفا" ریالی تدوین و جهت اجراء به شرکت پتروشیمی مبین ابلاغ و نتیجه عملکرد شرکت مذکور را ظرف مهلت شش ماه به شورای رقابت گزارش کند.

نرخ‌های دستورالعمل مذکور برای سال 95 و 96 اعمال و برای سال 97 متعاقبا" شورای رقابت در خصوص دستورالعمل مجددا" تصمیم‌گیری خواهد کرد. لذا در صورت ابلاغ هر گونه دستور العمل جدید در این‌خصوص مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ