کد خبر: ۹۷۵۰۷
۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۶/۲۷

عقب نشینی بانک ها و شرکت های بزرگ از دور زدن تحریم های ایران

عقب نشینی بانک ها و شرکت های بزرگ از دور زدن تحریم های ایران

برخی بانک ها و شرکت های بزرگ که به همراه متحدان اروپایی قصد همکاری با ایران داشتند به علت هشدارهای شدید آمریکا ، اقدام به کاهش تلاش ها و اقدامات برای دور زدن تحریم ها کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، واشنگتن فری بیکن با اشاره به نزدیک شدن تحریم های آمریکا علیه ایران در اواسط آبان ماه ، گزارش داد شرکت های بین‌المللی در سراسر آمریکا و اروپا د حال تعیین خط و خطوط برای خروج از بازار ایران هستند.

چند تن از مقامات آمریکایی که در نشست های پشت درهای بسته در این زمینه حضور داشته‌اند می‌گویند طی ماه گذشته دیدارهای زیادی با بانکدارها و روسای شرکت های بین المللی برگزار کرده‌اند تا سیاست های تازه دولت دونالد ترامپ در زمینه تحریم های جدید را برای آنها تشریح کنند.

31 شرکت اروپایی و آسیایی اعلام کرده‌اند بازار ایران را ترک خواهند کرد. شرکت های توتال فرانسه، پژو، بی پی، مائرسک، ایرباس، آلیانز آلمان، میتسو بیشی، مزدا، انی ایتالیا و زیمنس از جمله این شرکت های بزرگ هستند.

دولت ترامپ به طور واضح مشخص کرده کسی که در کنار ایران بایستد با تحریم ها و جریمه‌های سنگینی روبرو خواهد شد. برخی از بانک ها و شرکت های بزرگ که به همراه برخی متحدان اروپایی قصد داشتند محدودیت ها و تحریم های جدید واشنگتن علیه ایران را دور بزنند طی هفته‌های اخیر به علت هشدارهای شدید آمریکا ، اقدام به کاهش تلاش ها و اقدامات برای دور زدن تحریم ها کرده اند.

براساس این گزارش، تعدادی از مقامات سابق نیز همزمان دیدارهایی با اروپایی ها انجام داده‌اند که اهداف در جهت مخالف دیدارهای مقامات دولت ترامپ بوده است. این اقدامات مقامات دولت اوباما، از جمله جان کری که چندین دیدار با وزیر خارجه ایران داشته، موجی از انتقاد را در کاخ سفید به دنبال داشته است.

برخی از همین مقامات آمریکایی گفته‌اند تعدادی از شرکت ها و بانکها بعد از مطلع شدن از جزئیات تحریم های آمریکا و رویکرد متفاوت دولت ترامپ نسبت به دولت اوباما قول داده‌اند که در راستای این تحریم ها عمل کنند.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در برلین که نقش فعالی در این کمپین ضدایرانی در رایزنی با شرکت های خارجی دارد به فری بیکن گفت: بین واقعیت عالم تجارت و مواضع سیاستمداران تفاوت زیادی وجود دارد. رهبران جهانی درحال تشخیص منظور ترامپ از تحریم های جدید علیه ایران هستند.  

مقامات دولت ترامپ همچنین می گویند براساس بیانیه های برخی موسسات بزرگ مالی آمریکا از جمله سی تی بانک و جی پی مورگان در زمینه مواضع آنها برای قطع ارتباط با ایران، دولت ترامپ می تواند ارتباط ایران با سوئیفت را نیز قطع کند. 

با این وجود برخی تحلیلگران می گویند تا قبل از 8 نوامبر تعداد کمی هستند که معتقدند فشارهای ترامپ علیه ایران بدون همکاری اتحادیه اروپا، چین و روسیه موفقیت آمیز خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ