کد خبر: ۹۷۵۷۶
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۶/۳۱

درخواست سرپرست وزارت اقتصاد به تعطیلی شعب مازاد و زیانده بانک ها

درخواست سرپرست وزارت اقتصاد به تعطیلی شعب مازاد و زیانده بانک ها

سرپرست وزارت اقتصاد با تأکید بر لزوم تعطیل کردن شعب و باجه‌های مازاد و زیان ده بانک ها گفت: این کار نیازمند برنامه است همچنان که فروش املاک مازاد نیز به برنامه روشن و شفاف نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رحمت‌الله اکرمی در مجمع سالانه بانک سپه در بررسی عملکرد سال گذشته گفت: بانک سپه به‌عنوان اولین بانک ایرانی با سابقه‌ای بیش از 90 سال خدمت کرده و بخش های مختلف اقتصادی ازجمله مولد و زیربنایی، بازارهای بین‌المللی و... شاهد حضور اثرگذار این بانک است.

وی با بیان اینکه واگذاری اموال و املاک مازاد بانک باید به‌طورجدی مورد پیگیری قرار گیرد،افزود: در جلسه‌ای که اجزای هیات دولت با مقام معظم رهبری داشتند بحث فروش املاک و اموال مازاد بانک‌ها مورد تأکید جدی بود.همچنین تعطیل کردن شعب و باجه‌های مازاد و زیان ده ضرورت دارد که نیازمند برنامه است. همچنان که فروش اموال و املاک مازاد نیز به برنامه روشن و شفاف نیاز دارد.

حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه‌وبودجه نیز گفت: رشد کفایت سرمایه بانک سپه، نقش مؤثر در پروژه مهار آب‌های مرزی، ارتباط با صندوق توسعه ملی و تسویه بخشی از بدهی‌های دولت ازجمله مواردی است که باعث شده همواره دولت توجه ویژه‌ای به بانک سپه داشته باشد.تعامل با دولت،بخش خصوصی و رعایت نظم و انضباط بانکی از دیگر شاخصه‌های عملکرد خوب بانک سپه است و توانسته بین منابع و مصارف تعادل ایجاد کرده و مدبرانه به سمت درآمدهای کارمزدی حرکت کرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر بانک سپه در بازار بین‌بانکی ادامه داد: سپه از معدود بانک‌هایی است که نظام پولی را آزار نداد و موجب نقدینگی و افزایش پایه پولی نشد.درحالی‌که شرکت‌های دولتی همواره در جهت افزایش تعداد شعب و نیروی انسانی حرکت می‌کنند،این بانک در جهت کاستن از تعداد شعب و کم کردن نیروی انسانی اقدام جدی کرده است.بانک سپه تنها بانکی بود که مورد تحریم سازمان ملل و شورای امنیت به‌صورت هم‌زمان قرار گرفت و خوشبختانه با بیرون آمدن از تحریم‌ها توانست نقش مؤثری را در نظام ارزی کشور ایفا کند.

علی سرزعیم معاون وزارت تعاون هم ادغام شعب و توجه به فروش دارایی‌های مازاد را دو مزیت ویژه بانک سپه برشمرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن و سایر دارایی‌ها در سال جاری، فروش دارایی‌های مازاد باعث شفافیت صورت‌های مالی بانک خواهد شد.تبدیل بدهی‌های دولت به اوراق بهادار با مطالبه خود بانک‌ها باعث ایجاد جریان نقدی برای بانک‌ها خواهد شد.

همچنین عبدالمهدی بخشنده معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: بانک سپه همواره در کنار بخش کشاورزی بوده و همکاری مطلوبی با این بخش دارد. تاکنون 8 میلیارد دلار منابع مالی برای پروژه مهار آب‌های غربی در ده استان مرزی که عمدتاً نقاط بسیار محروم هستند و نیز احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو هزینه شده که بانک سپه در تأمین مالی این پروژه‌ها نقش مهمی داشته است.

وی افزود: با اجرای این پروژه بیش از 5.7 میلیارد مترمکعب آب مهار و برای استفاده در بخش‌های مختلف اقتصادی بکار گرفته خواهد شد.تجهیز 227 هزار هکتار از اراضی در استان‌های غربی به سیستم‌های نوین آبیاری از پروژه‌های مهم این وزارتخانه است که با همکاری بانک سپه تاکنون 84 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» شهروند | ساعت ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۶/۳۱
0
0
پاسخ
این کار باعث نا رضایتی مشتریان بانک به علت ادغام وازدهام وشلوغی در برخی شعب وعدم هماهنگی در توزیع نیروی انسانی در شعب وفشار مضاعف به کارمندان بانک که باعث به خطر افتادن سلامتی انها ونتیجه مستهلک شدنشان که رکن اساسی هر سازمان است ودر دراز مدت ضربه به بانکها میزند.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ