کد خبر: ۹۷۵۸۲
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۶/۳۱

مجوز آزادسازی قیمت لوازم خانگی با دلار 15 هزار تومانی صحت ندارد
مدیر دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت:

مجوز آزادسازی قیمت لوازم خانگی با دلار 15 هزار تومانی صحت ندارد

مدیر دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت ضمن رد مجوز آزادسازی قیمت لوازم خانگی با دلار 15 هزار تومانی گفت: به دنبال اعلام قیمت های واقعی از سوی تولیدکنندگانیم .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس هاشمی در واکنش به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر صدور مجوز آزادسازی قیمت لوازم خانگی بر مبنای دلار 15 هزار تومانی از سوی وزارت صنعت به ایرنا گفت: به انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی مجوز داده شده برپایه افزایش قیمت نهاده های تولیدی،نرخ کارمزدها، هزینه های تولید و غیره، به اعلام قیمت نهایی محصولات پرداخته و در سامانه 124 اطلاع رسانی کند.

وی افزود: پس از اعلام نرخ از سوی انجمن، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر چگونگی تعیین این قیمت ها نظارت کرده و در نهایت قیمت های نهایی را اعلام خواهد کرد. صدور هرگونه بخشنامه قیمتی از سوی این اداره صحت ندارد و دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت مسئول بررسی و تنظیم سیاست های صنعتی، توسعه صنعتی، تولید و غیره است و موضوع قیمت، به سازمان حمایت مربوط است.

این مقام مسئول توضیح داد: در جلسه های برگزار شده با تشکل های صنعتی و سازمان حمایت، با توجه به وضعیت کنونی که نهاده های تولید از جمله مواد اولیه فولادی، مس، آلومینیوم، محصولات پتروشیمی و غیره با قیمت های جهانی عرضه می شود، به انتقاد از محدود کردن شرایط برای واحدهای تولیدی پرداختیم و اعلام کردیم کاش نظارت ها بر قیمت مواد اولیه نیز در بورس اعمال شود.

هاشمی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید نظارت ها بر هر 2 طرف نهاده های تولید و قیمت نهایی محصولات باشد و نمی توان انتظار داشت قیمت مواد اولیه افزایش یافته و از طرفی اجازه ندهیم قیمت محصول نهایی افزایش یابد زیرا از بین رفتن واحدهای تولیدی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ