کد خبر: ۹۷۵۸۸
۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۷/۱

زمان تقریبی عرضه اولیه بزرگترین تولیدکننده آروماتیکی جهان و
در گفت وگوی بورس پرس با مدیر پذیرش بورس اعلام شد:

زمان تقریبی عرضه اولیه بزرگترین تولیدکننده آروماتیکی جهان و " زپارس"/ آخرین وضعیت آسیاتک

مدیر پذیرش بورس تهران درخصوص وضعیت و زمان عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری (بزرگترین تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان) و کشت و صنعت دامپروری پارس و زمزمه انصراف از حضور در بورس آسیاتک توضیح داد.

اسماعیل درگاهی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درخصوص وضعیت و زمان تقریبی عرضه اولیه دو شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس و پتروشیمی نوری گفت: تاکنون صورت های مالی 6 ماهه دامپروری پارس ارائه نشده و در صورت تکمیل مدارک در اولین فرصت عرضه اولیه خواهد شد.

وی ادامه داد: سهامداران عمده این شرکت 32.5 میلیارد تومانی که شامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و کشت و صنعت مغان هرکدام با 39.9 درصد و مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با 20 درصد سهم هستند ، آمادگی عرضه اولیه را اعلام کرده اند اما باید مدارک لازم از سوی شرکت ارایه شود.

این مقام مسئول درباره پتروشیمی نوری که بزرگترین تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان بشمار می رود و و "فارس" با 76.5 درصد ، مالک اصلی آن است به بورس پرس توضیح داد: عرضه سهام این شرکت  300 میلیارد تومانی هم اواخر مهرماه در برنامه قرار دارد و اطلاعات و صورت‌های مالی آن روی سامانه کدال قرار گرفته است.

به گفته درگاهی ، در این میان اولویت در عرضه های اولیه به ترتیب شرکت های بزرگ و کوچک از لحاظ سرمایه نیست و هر کدام که مراحل پذیرش را کامل کنند، در اولین فرصت برای عرضه آماده می شوند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت پذیرش شرکت آسیاتک و زمزمه انصراف از حضور در بورس نیز گفت: فرایند پذیرش مجدد این شرکت با توجه به گذشت زمان طولانی از پذیرش قبلی درحال انجام و پرونده مفتوح است، بسته نشدن پرونده حکایت از عدم تصمیم گیری به خروج از بورس دارد.

درگاهی درخصوص شرکت های دیگر آماده عرضه اولیه گفت: فروشگاه زنجیره ای افق کوروش و سیمرغ بزرگترین مجتمع مرغداری درخاورمیانه با 39 سال سابقه و سرمایه 80 میلیارد تومانی هم در برنامه عرضه های اولیه بعدی هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ