کد خبر: ۹۷۶۲۰
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۷/۱

سیاست‌ جدید بیمه‌ مرکزی و ۳ راهکار افزایش سطح توانگری شرکت ها

سیاست‌ جدید بیمه‌ مرکزی و ۳ راهکار افزایش سطح توانگری شرکت ها

رئیس بیمه مرکزی با اشاره به ۳ راهکار افزایش سطح توانگری شرکت های بیمه گفت: سیاست این نهاد کاهش سهم از اتکایی اجباری و در اختیار قرار دادن بازار آن به بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامرضا سلیمانی در مجمع سالانه بیمه مرکزی، افزایش ضریب نفوذ بیمه را در گرو اجرای برنامه های توسعه ای دانست و گفت: رشد حق بیمه تولیدی قابل قبول و رضایت بخش است و در کنار این رشد کمی باید مباحث مربوط به بخش وصولی صنعت را هم با جدیت دنبال کنیم.

وی با ابراز خرسندی از نگاه مثبت سرپرست وزارت اقتصاد و اعضای دیگر مجموعه نسبت به صورتهای مالی و گزارش ارائه شده، افزود: ظرفیت های قابل توجهی در صنعت بیمه وجود دارد که با فعال کردن آن می توان بخش اعظم اهداف برنامه ششم توسعه را تحقق بخشید.صنعت بیمه در مسیر خوبی حرکت می کند و با توجه به حمایت دولت و تکیه به راهبردهای توسعه مدارانه و توسعه محور، برای دستیابی به اهداف و تکالیف برنامه ششم تلاش می کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افزایش ضریب تورم از آسیب های توسعه صنعت بیمه است، تصریح کرد: صنعت بیمه وظیفه گستراندن چتر آرامش و امنیت در جامعه را بر عهده دارد و برای نیل به این مقصود باید سطح توانگری شرکت های بیمه افزایش پیدا کند.جذب سرمایه گذار، حضور موثرتر در بورس و تقویت زیرساخت های فرهنگ بیمه از راهکارهای افزایش سطح توانگری شرکت های بیمه است، در شرایط فعلی ذخایر این صنعت از میزان پیش بینی شده بیشتر است، تلاش می کنیم با ایجاد جذابیت های سرمایه گذاری و همچنین نظارت علمی و دقیق، بستر مناسب تری را برای توسعه بیمه ای فراهم کنیم.

سلیمانی به نگاه مثبت نهاد ناظر به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: سیاست این است که سهم بیمه مرکزی را از اتکایی اجباری کم کنیم و بازار را در اختیار بخش خصوصی قرار بدهیم که در این خصوص تفاهم نامه هایی نیز با شرکت های بیمه ای به امضا رسیده است.خلاقیت و نوآوری از عوامل مهم حرکت رو به جلوی صنعت بیمه است، تهیه بسته های متنوع بیمه ای به رونق بیشتر این صنعت منتهی می شود و در همین راستا حمایت از نیروهای مبتکر و نوآور از برنامه های مهم است.

وی ادامه داد: همگانی سازی صنعت بیمه و رسیدن به استانداردهای بیمه ای جهان در گرو شناساندن قابلیت ها و ظرفیت های این صنعت به تمامی آحاد جامعه است.مبنای اطلاعات صنعت بیمه باید سامانه سنهاب باشد و تردیدی نیست با به روز شدن این سامانه و انجام فرایند صدور کد یکتا برای بیمه گذاران، میزان تخلفات بیمه ای به شدت کاهش می یابد.

بنابراین گزارش،مجمع سالانه بیمه مرکزی عصر 31 شهریور با حضور سرپرست وزارت اقتصاد، اعضای مجمع و هیات عامل در محل برج بیمه برگزار شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ