کد خبر: ۹۷۶۳۰
۰:۰ - ۱۳۹۷/۷/۲

علت افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت خودروها به روایت نماینده مجلس

علت افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت خودروها به روایت نماینده مجلس

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی طی یک سال گذشته گفت: علت آن اشفتگی بازار، فساد، رانت خواری و مافیایی است که پشت پرده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهرام پارسایی در مخالفت با طرح مسکوت ماندن ساماندهی بازار خودرو در صحن علنی مجلس گفت: یکی از دلایلی که صنعت خودرو پیشرفت نکرده بازار مونتاژ است. با تحریم ها هیچ خودرویی را نمی‌توانیم در داخل تولید کنیم، علت هم همین حمایت های بی حدی است که در این صنعت انجام شده است. دوستان نگران خروج ارز هستند اما با تدابیری می توانیم آن را حل کنیم.اکنون قیمت ارز آنقدر بالا رفته که واردات خودرو هم توجیهی ندارد.

وی افزود: سامان دادن به بازار نابسامان و آشفته خودرو از انتظارات کلی جامعه است. در طی یک سال گذشته قیمت خودروهای داخلی بیش از 150 درصد افزایش پیدا کرده و این ربطی به قیمت ارز ندارد بلکه علت آن اشفتگی بازار، فساد، رانت خواری و مافیایی است که پشت پرده وجود دارد و ما هم نمی توانیم توپ را به زمین وزارت صمت و دولت بیاندازیم.

پارسایی ادامه داد: خود باید قانون تصویب و اجرا کنیم. این قانون دارای ۱۰ بند بوده و می خواهم که دوستان نشان دهند صدای مردم و ملت را می شنوند و درد آنها را درک می کنند که پراید ۴۰ میلیون تومانی هیچ محلی از اعراب ندارد ولی بار آن بر دوش مردم سنگینی می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ