کد خبر: ۹۷۶۳۹
۰:۰ - ۱۳۹۷/۷/۲

اوپک و روسیه با درخواست ترامپ مخالفت کردند

اوپک و روسیه با درخواست ترامپ مخالفت کردند

وزرای انرژی عربستان و روسیه هرگونه افزایش فوری تولید نفت را منتفی دانستند و در عمل، درخواست ترامپ برای افزایش تولید نفت را رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،خالد الفالح وزیر انرژی عربستان پیش از برگزاری نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش تولید نفت گفت: بر قیمت‌ها تأثیر نمی‌گذارم، عربستان ظرفیت مازاد برای افزایش تولید نفت را دارد اما اکنون این اقدام ضروری نیست.اطلاعاتی که دارم نشان می‌دهد شرایط عرضه نفت در بازارها کافی است، هیچ پالایشگری را در جهان نمی‌شناسم که دنبال نفت بگردد و نتواند آن را بیابد.

وی افزود: دستیابی به پایبندی 100 درصدی توافق جهانی کاهش تولید نفت، هدف اصلی است و باید در دو تا سه ماه آینده به آن دست یافت.اجماع داریم باید کمبود تولید را جبران کنیم و به پایبندی 100 درصدی دست یابیم این یعنی اینکه در صورت وجود تقاضا، باید سطح تولید کنونی را بسیار بیشتر کنیم.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرد: هیچ گونه افزایش فوری تولید ضروری نیست. جنگ تجاری میان چین و آمریکا و تحریم‌های آمریکا ضد ایران، چالش‌هایی جدید برای بازار نفت ایجاد می‌کند.

بنابراین گزارش، دهمین جلسه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک صبح یکشنبه در الجزیره پایتخت الجزایر آغاز به کار کرد.این کمیته به ریاست عربستان و با حضور نمایندگانی از 24 کشور از جمله ایران برگزار می‌شود.وزیران انرژی 10 کشور در این اجلاس حضور دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ