کد خبر: ۹۷۶۴۲
۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۷/۲

گزارش مرکز آمار از تورم دو رقمی شهریور

گزارش مرکز آمار از تورم دو رقمی شهریور

مرکز آمار نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور سال جاری را ١١.٣ درصد اعلام کرد که نسبت به مرداد ١.٦ واحد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،طبق اعلام مرکز آمار، در 12 ماهه منتهی به شهریور سال جاری دامنه تغییر نرخ تورم برای دهک های مختلف هزینه ای، از 10.6 درصد برای دهک اول تا 12 درصد برای دهک دهم بود. اگر جمعیت را بر حسب شاخص های گوناگون به 10 گروه تقسیم کنیم دهک اول در بالاترین و دهک دهم در پایین ترین سطح قرار می گیرند. بنابراین، تغییر تورم برای پایین ترین دهک، بیش از دهک اول بوده است.

نرخ تورم خانوارها

در شهریور سال جاری عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤,٦ رسید که نسبت به ماه پیش ٥.٤ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص قیمت در گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به مردادماه ٦,٤ درصد و در گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات پنج درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر قیمت در شهریورماه نسبت به سال گذشته برای این 2 گروه به ترتیب ٣٦.١ و ٢١.٧ درصد بود.

در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به شهریور سال گذشته ٢٥,٧ درصد است یعنی خانوارها به طور میانگین ٢٥,٧ درصد بیشتر از شهریور ٩٦ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در مردادماه (١٩,٣ درصد) ٦.٤ واحد درصد افزایش یافت.

نرخ تورم خانوارهای شهری

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری در شهریور سال جاری به عدد ١٣٤,٤ رسید که نسبت به مردادماه ٥.٣ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٥,٧ درصد است که نسبت به ماه پیش از آن که ١٩,٤ درصد بود، ٦.٣ واحد درصد بیشتر شد.

نرخ تورم خانوارهای روستایی

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی در شهریو سال جاری به عدد ١٣٥,٥ رسید که نسبت به ماه پیش ٥.٨ درصد بالا رفت. درصد تغییر شاخص کل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٦,١ درصد است که نسبت به ماه پیش که ١٨,٨ درصد ثبت شد، ٧.٣ واحد درصد افزایش یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ