کد خبر: ۹۷۶۴۶
۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۷/۲

آمریکا آماده‌ اعطای امتیاز بسیار به ایران است
رئیس گروه اقدام ایران:

آمریکا آماده‌ اعطای امتیاز بسیار به ایران است

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با تکرار درخواست مذاکره با تهران گفت: اگر مقام‌های ایرانی به اتخاذ مسیر متفاوتی تصمیم بگیرند، آماده‌ایم برای ارائه امتیازهای بسیار گفت وگو کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برایان هوک بار دیگر با انتقاد از سیاست‌های دولت پیشین آمریکا و تکرار اتهام‌ها علیه ایران در منطقه به روزنامه الشرق الاوسط گفت: توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یک معاهده ثبت نشد، چرا که حمایت کنگره آمریکا را نداشت و زمانی که باراک اوباما کاخ سفید را ترک کرد، از اعتبار قانونی ساقط شد.

وی مدعی شد: تهدیدها از جانب ایران بسیار بزرگتر از موضوع هسته‌ای است و دارا بودن‌ زرادخانه‌‌ای از موشک‌های مختلف، تهاجمات دریایی، حملات سایبری، صدور انقلاب، ایجاد وحشت در دیگر کشورها، بی‌ثبات‌سازی همسایه‌ها، گروگان‌گیری، اقدام به ترور، بمب گذاری و ربایش را هم شامل می‌شود. ایران خواستار تکرار مدل لبنان در منطقه است.

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوال دولت ایالات متحده چه برنامه‌ای برای مذاکره احتمالی با تهران دارد، گفت: حوزه‌هایی را که مایل به گفت وگو در خصوص آن‌ها هستیم، تعیین کرده‌ایم که بخشی از آن، مرتبط با همه مواردی است که منافع مثبت آن به مردم ایران می‌رسد.شاید ایرانی‌ها الان مایل به مذاکره نباشند، اما تجربه تاریخی نشان داده زمانی که تحت فشار قرار گیرد، به میز مذاکره برمی‌گردد.

هوک با ادعای عدم وجود مدیریت صحیح اقتصادی در ایران و هزینه‌تراشی فعالیت‌های منطقه‌ای تهران گفت: زمانی می‌رسد که حکومت ایران باید هزینه اقدامات را در نظر بگیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ