کد خبر: ۹۷۶۵۲
۱۰:۶ - ۱۳۹۷/۷/۲

نتیجه جلسه مهم اوپک و حمایت ایران از پایبندی ۱۰۰ درصدی اعضا

نتیجه جلسه مهم اوپک و حمایت ایران از پایبندی ۱۰۰ درصدی اعضا

نشست روز گذشته اوپک بدون هیچگونه تعهدی به افزایش تولید پایان یافت و رسانه‌های خارجی آن را بی‌توجهی نمایندگان اوپک به خواسته ترامپ مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اوپک و هم‌پیمانان از جمله روسیه نشست روز گذشته را بدون پیشنهاد رسمی برای افزایش عرضه پایان دادند.

محمد بن‌حامد الرمحی وزیر نفت عمان و بخیت الرشیدی همتای کویتی به خبرنگاران گفتند: در نشست اوپک توافق شد تنها تولیدکنندگان نفت باید به پایبندی صد درصدی طرح کاهش تولید نفت برگردند. این توافق در ژوئن بین اعضای اوپک توافق شده بود.درباره سازوکار دقیقی برای افزایش تولید بحث نشد اما به نظر می‌رسد پایبندی صد درصدی به این توافق برای جبران کاهش تولید نفت ایران باشد.

پیش از این ترامپ در توئیتی ضمن متهم کردن کشورهای عضو اوپک به افزایش قیمت نفت از آنها خواسته بود تا قیمت نفت را پایین بیاورند. رسانه‌های خارجی تصمیم دیروز اوپک را بی‌توجهی اعضا به ویژه نمایندگان کشورهای عربستان و روسیه به درخواست ترامپ مطرح کردند.

بنابراین گزارش،علی کاظم‌زاده اردبیلی نماینده ایران در اوپک اعلام کرد، پایبندی کشورهای عضو اوپک 119 درصد و غیراوپک 118 درصد به طرح کاهش تولید نفت بوده است.ایران از پایبندی صد درصدی اعضا به طرح کاهش تولید نفت حمایت می‌کند اما فراتر از آن را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ