کد خبر: ۹۷۶۵۶
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۷/۲

باج خواهی آمریکا اقتصاد جهان را به خطر انداخته است
چین در پی انتشار بیانیه جنگ تجاری:

باج خواهی آمریکا اقتصاد جهان را به خطر انداخته است

چین با انتشار بیانیه و کتاب سفید درباره نبرد تجاری با آمریکا اعلام کرد: باج خواهی آمریکا باعث به خطر افتادن اقتصاد جهان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین در بیانیه ای همزمان با اعمال دوره تازه تعرفه های واشنگتن علیه پکن اعلام کرد: اقدامات یکجانبه تجاری آمریکا باعث شده تا مناسبات تجاری دو کشور از مسیر برد - برد خارج شود و همزمان تجارت دنیا و اقتصاد جهانی مختل شده است.

روابط اقتصادی میان چین بزرگترین کشور در حال رشد و آمریکا توسعه یافته ترین کشور جهان، بر مناسبات اقتصادی و تجاری کل دنیا تاثیرگذار است.آمریکا باید تفاوت مسیرهای رشد اقتصادی دو کشور را در نظر گرفته و بجای اختلاف افکنی بر این مناقشات مدیریت کند.

یکجانبه گرایی، باج خواهی، زورگویی، حمایت های یکجانبه تجاری، تلاش برای مرعوب کردن دیگر کشورها و برتری طلبی اقتصادی از جمله برچسب هایی است که در این بیانیه به آمریکا زده شده است.به رغم همه تلاش ها و رایزنی هایی که صورت گرفته به ناگهان آمریکا در یک دوره کوتاه مدت روابط تجاری دو جانبه را مختل کرده و تحرکات به تهدیدی برای سامانه های چند جانبه بین المللی و تجارت دنیا مبدل شده است.

دولت چین تلاش کرده با انتشار این بیانیه مواضع منطقی را مطرح و ثابت کند همواره برای حل اختلافات و جلوگیری از این دسته بندی ها به دنبال راه حل های منطقی بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ